andere userid voor mij ciscorouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Ik wil mijn userid wijzigen in bijv. cijfers en tekst op mijn cisco router, die vermoed ik 7/8 jaar geleden door een familielid heb laten configureren. In de snelligheid riep ik toen, gebruik maar mijn voornaam als userid.

Huidig password is al die jaren ook al hetzelfde gebleven (alhoewel deze kan natuurlijk ook gewijzigd worden, neem ik aan)

Alleen hoe doe ik dat zelf?

Heb een cisco router dus (syslink), heb op nieuwe laptop windows 8.1.1 lopen (durf windows 10 nog niet te installeren, waarom weet ik niet :))

Ik gebruik wifi soms op mijn smartphone (ABO bij telfort), zeker op mijn google tablet en ook vaak op mijn laptop, als een soort tussenstation, omdat ik gewoon bij Ziggo zit voor internet.

Ik wil dus voorlopig alleen de userid veranderen omdat het idee me onderhand toch tegenstaat dat mensen in mijn omgeving mijn naam zien staan op lijstje van wifispots als men ergens zoekt naar verbinding.

Dank alvast.

Ik neem aan dat je met userID je SSID bedoelt (dat is de naam die zichtbaar is in de lijst met draadloze netwerken)
Die kun je wijzigen, net als het wachtwoord, door in te loggen op de router. Om dat te doen moet je het IP adres van de router weten en dat invullen in je browser. Vaak is het IP adres iets ven 192.168.0.1 of 192.168.1.1, maar het kan ook iets anders zijn.

Je kunt dit IP adres ook achterhalen door een opdrachtprompt te openen en daar het commando: "ipconfig" te geven. Het IP adres van je router is in vrijwel de meeste gevallen het IP adres wat achter "Default Gateway" staat.
De manier waarop je een opdrachtprompt opent kan verschillen per windows versie, maar je kunt het doen met Windows-r (windows toets ingedrukt houden en dan op de R drukken) en daar CMD invullen en vervolgens enter indrukken of OK klikken.

Overigens is de kans groot dat als je Ziggo hebt, je ook al WiFi hebt vanuit het Ziggo modem, maar dat ligt er een beetje aan welk type modem je hebt. Je zou dan ook die WiFi kunnen gebruiken in plaats van je cisco router.

Ah, ik kom erop terug.
Moet je reactie nog ff zorgvuldig doorlezen. Heb nu haast. :)

Thx iig.

OK ik heb onder eigen userid + password ingelogd en zit nu op het panel van Linksys bij Cisco.

En ik kan nu uit verschillende schermen/menus kiezen.

Vraag me alleen af, uit welke ik moet kiezen om mijn userid te wijzigen. Bij:

wifi protected set-up

wireless security

administration

?

Heel graag advies. BVD.

Laatst bewerkt:
Wat is het typenummer van je router?

Op sommige oudere modellen kun je namelijk je userID niet aanpassen, enkel je wachtwoord.

Of bedoel je SSID (dat is de naam die zichtbaar is in de lijst met draadloze netwerken) zoals Buick al vroeg?

Laatst bewerkt:
Wat is het typenummer van je router?

Op sommige oudere modellen kun je namelijk je userID niet aanpassen, enkel je wachtwoord.

Of bedoel je SSID (dat is de naam die zichtbaar is in de lijst met draadloze netwerken) zoals Buick al vroeg?

SSID, inderdaad zoals naam voorkomt op lijst met draadl. netwerken. Ik zie er mijn naam (userid) staan, die ik dus wil wijzigen.

Kan je wel modelnr opgeven:

WRT320N dualband wireless-N gigabit router.

Kwam toevallig bij coolblue.nl terecht en ik zie dat dit product inmiddels met 'pensioen' is. Maarrr..functioneert nog prima. :shocked:

Thx voor het meedenken.

Heb intussen ook deze link ontdekt.

http://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=136246

Lijkt me als ik deze stappen instructies opvolg, ik vanzelf gebruiksnaam (SSID dus) kan wijzgen.
via deze link http://www.linksys.com/nl/support-article?articleNum=132972

Laatst bewerkt:
Die stappen zijn inderdaad genoeg om je SSID te veranderen.
Laat het maar weten als je nog ergens op vastloopt.

Ben er vandaag even voor gaan zitten, ik zie wel mijn SSID + password staan, maar kunnen wijzigen. Ho maar.
Ik kon ook nergens iets ontdekken, waar ik userID kan wijzigen.

:confused:

OK Buick, zal er me wederom in verdiepen. Thx.
Ben benieuwd. :thumb:

Het is gelukt, kreeg nu toch scherm voor mijn neus, waarin
ik binnen een soort tabel mijn userID/SSID kon wijzigen. Ik zie het nu
ook staan rechtsonder op mijn scherm.

Verder las ik dit ook nog in de handleiding.

SSID Broadcast When wireless clients survey the local
area for wireless networks to associate with, they will
detect the SSID broadcast by the Router. To broadcast the
Router's SSID, keep the default setting, Enabled. If you
do not want to broadcast the Router's SSID, then select
Disabled.

Heb dit dus ook maar meteen op disabled gezet. Dubbel 'onzichtbaar' vermoed ik zo. :)

Maar ok, wat ik wilde is dus gelukt.
Mijn dank is groot.
:thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan