Daar ik me intensief met Fligh simmulator wil bezig houden, heb ik daarvoor een apparte computer samen gesteld. De compenenten zijn:
-Moederbord: Asus Rampage Formula
-CPU: Intel Core 2 Quad Q9450
-geheugen: Corsair DDR2 4x 1Gb 1066 Mhz
-Videokaart Matrox QID Quad Head 256 MB ATX PCI/PCIX
De videokaart is een profersionele kaart waar 4 monitoren DVI of VGA op aangesloten kunnen worden.
Het moederbord heeft 2 PCI sloten en 2 PCI Express x 16 sloten.
De videokaart zou dan in een PCI slot geplaats moeten worden, dat zou ook geen probleem moeten zijn PCI is PCT. Het is echter zo dat op dit moederbord er te weinig ruimte is voor de omvang van de kaart dus ik kan hem niet plaatsen en dan ook niet gebruiken.
Welke kaart of twee kaarten (sli/ CrossFire) zou ik moeten kiezen om op het nieuwau te zitten van het moederbord/CPU/geheugen. Zodat je het programma Fligh Simmulator goed kan draaien. Men zegt dat dit programma veel vergt van je videosysteem, wordt dan ook vaak voor systeem testing gebruit.
Graag hoor ik van iemand zijn mening en/of advies.
vr.gr.
Theo
deHoed
-Moederbord: Asus Rampage Formula
-CPU: Intel Core 2 Quad Q9450
-geheugen: Corsair DDR2 4x 1Gb 1066 Mhz
-Videokaart Matrox QID Quad Head 256 MB ATX PCI/PCIX
De videokaart is een profersionele kaart waar 4 monitoren DVI of VGA op aangesloten kunnen worden.
Het moederbord heeft 2 PCI sloten en 2 PCI Express x 16 sloten.
De videokaart zou dan in een PCI slot geplaats moeten worden, dat zou ook geen probleem moeten zijn PCI is PCT. Het is echter zo dat op dit moederbord er te weinig ruimte is voor de omvang van de kaart dus ik kan hem niet plaatsen en dan ook niet gebruiken.
Welke kaart of twee kaarten (sli/ CrossFire) zou ik moeten kiezen om op het nieuwau te zitten van het moederbord/CPU/geheugen. Zodat je het programma Fligh Simmulator goed kan draaien. Men zegt dat dit programma veel vergt van je videosysteem, wordt dan ook vaak voor systeem testing gebruit.
Graag hoor ik van iemand zijn mening en/of advies.
vr.gr.
Theo
deHoed