Andere videokaart i.v.m ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

deHoed

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Daar ik me intensief met Fligh simmulator wil bezig houden, heb ik daarvoor een apparte computer samen gesteld. De compenenten zijn:
-Moederbord: Asus Rampage Formula
-CPU: Intel Core 2 Quad Q9450
-geheugen: Corsair DDR2 4x 1Gb 1066 Mhz
-Videokaart Matrox QID Quad Head 256 MB ATX PCI/PCIX

De videokaart is een profersionele kaart waar 4 monitoren DVI of VGA op aangesloten kunnen worden.

Het moederbord heeft 2 PCI sloten en 2 PCI Express x 16 sloten.
De videokaart zou dan in een PCI slot geplaats moeten worden, dat zou ook geen probleem moeten zijn PCI is PCT. Het is echter zo dat op dit moederbord er te weinig ruimte is voor de omvang van de kaart dus ik kan hem niet plaatsen en dan ook niet gebruiken.
Welke kaart of twee kaarten (sli/ CrossFire) zou ik moeten kiezen om op het nieuwau te zitten van het moederbord/CPU/geheugen. Zodat je het programma Fligh Simmulator goed kan draaien. Men zegt dat dit programma veel vergt van je videosysteem, wordt dan ook vaak voor systeem testing gebruit.
Graag hoor ik van iemand zijn mening en/of advies.

vr.gr.

Theo
deHoed

Is dit wat je bedoelt? Zo ja, dan hoef je helemaal niet zulke zware systeemcomponeten te hebben. Zo nee, welke bedoel je dan precies?

Ja daar ga ik, of ben ik mee begonnen. Maar om verder hierin te gaan heb je een zwaarder systeem nodig. Dus de bouw van dit systeem is een inverstering in de toekomst.
Overigens als ik FSX draai op de computer waar ik nu achter zit en waar toch ook niet kinderachtige compenenten inzitten, dan is het beeld op de monitoren nou niet van een hoog nieveau. Dat is de reden dat ik aan het nieuwe systeem ben begonnen, hopende daar de komende jaren mee vooruit te kunnen.

vr.gr.
Theo
deHoed;)

hoeveel geld hep je er voor over? want aan de hand daar van kunnen we je wat advies geven;)

Als men ziet in weke rangorde het moederbord, CPU en geheugen zit, dan moet het ook duidelijk zijn dat de videokaart in diezelfde rangorde moet passen. Zonder overdreven te doen met geld. Ik zou het niet weten wat voor grens ik moet trekken.

vr.gr.

Theo
deHoed:rolleyes:

Ik heb net even gezien wat die kaart moet kosten die jij eerst wilde hebben. Wees gerust, zoek de duurste Nivida of Ati kaart uit en je zal nog (ver) onder de prijs van die Matrox blijven.

Laatst bewerkt:
een nvidia 9800gx2??:D of gewoon eventjes wachten op de niewe series van nvidia en ati die deze maan nog uit zullen komen:rolleyes:

Iedereen bedankt voor het advies, wat laat, maar ik ben net terug van 4 dagen buitenland.
Ik heb reeds een besluit genomen en heb twee videokaarten aangeschaft. Twee Sapphire ATI X1950 PRO die in cross-fire zullen worden gebruikt.

vr,gr,

Theo
deHoed:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan