andere videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Mijn broer heeft een Dell PC met een processor van ongeveer 450Mhz en een videokaart van 4 MB. Hoeveel geheugen erin zit weet ik niet precies, ik dacht 128MB.
Hij wil graag films kijken op zijn computer met DVDspeler, maar de films, zo zal je begrijpen, schokken.
Waar zou hij zeker mee geholpen zijn? Een betere videokaart van 64 of 128 MB, of moet hij ook aan een andere processor? Graag de meest voordelige oplossing, want hij kan alles maar moeilijk betalen...

Ik denk dat hij beter eerst een nieuwe videokaart kan kopen aangezien zijn oude wel erg laag is(4 mb) dan zou ik op zijn minst eentje van 128 mb kopen omdat je dan het meeste wel qua geheugen kan draaien

Geplaatst door Tha Devil
Ik denk dat hij beter eerst een nieuwe videokaart kan kopen aangezien zijn oude wel erg laag is(4 mb) dan zou ik op zijn minst eentje van 128 mb kopen omdat je dan het meeste wel qua geheugen kan draaien

Ik denk aan je formulering te merken dat je niet helemaal zeker bent. Klopt dat? Ik vraag dat vanwege de kosten. Het zou voor hem heel vervelend zijn als hij een boel geld uitgaf om dan te merken dat het niet helpt....:confused:

Ik ben er inderdaad niet zeker van, ook omdat ik niet weet hoeveel je broer te besteden heeft...:confused:

Geplaatst door Tha Devil
Ik ben er inderdaad niet zeker van, ook omdat ik niet weet hoeveel je broer te besteden heeft...:confused:

hij dacht zo'n 40-50 euro uit te geven voor een tweedehands kaartje

Videokaartje van 4MB is voor het afspelen van films. In mijn stoere testPC zit een 4MB onboard kaartje. Er zit nu een Celeron 400 in met 192MB geheugen. Als ik de Celeron vervang voor een sneller exemplaar (PIII 500Mhz) kan ik er zonder problemen DVD's mee bekijken.

Meer geheugen/krachtigere CPU heb je meer aan. Als je broer spelletjes gaat spelen zal een snellere/krachtigere videokaart wel nuttig zijn.

Geplaatst door Tiborv
Videokaartje van 4MB is voor het afspelen van films. In mijn stoere testPC zit een 4MB onboard kaartje. Er zit nu een Celeron 400 in met 192MB geheugen. Als ik de Celeron vervang voor een sneller exemplaar (PIII 500Mhz) kan ik er zonder problemen DVD's mee bekijken.

Meer geheugen/krachtigere CPU heb je meer aan. Als je broer spelletjes gaat spelen zal een snellere/krachtigere videokaart wel nuttig zijn.

Dat is duidelijk Tiborv. Maakt 50 Mhz al zoveel uit? Hij heeft nu immers een 450 Mhz. Naar het geheugen moet ik nog even kijken, misschien vergis ik me wel en heeft ie maar 64 MB. Kan ik die andere processor er zo inzetten en hoe groot kan ie dan zijn als ik hem in een systeem bouw dat voor een 450 is bedoeld?

Een Pentium III is krachtiger dan een Pentium II bij een gelijke snelheid in Mhz. Geheugen is met name belangrijk, die fungeert als buffer tussen harde schijf en programma.

Geplaatst door Tiborv
Een Pentium III is krachtiger dan een Pentium II bij een gelijke snelheid in Mhz.

Bedoel je dat hij zou kunnen volstaan met het kopen van een Pentium III 450Mhz? Ik wist niet dat het zo werkte. Ik dacht dat je een processor Pentium III noemde vanaf een bepaald aantal Mhz. Maar kan ik zonder problemen een Pentium III inbouwen? Ook bijv. 1 van 1gig?

Ik zou de snelste nemen die je voor een redelijke prijs kunt vinden. Het blijft een beetje uitproberen.

Geplaatst door Tiborv
Ik zou de snelste nemen die je voor een redelijke prijs kunt vinden. Het blijft een beetje uitproberen.

Het gaat om een Dell PC. Maakt het dan nog uit welk merk/type processor erin gaat? Of moet elke standaard processor (ik heb een Celeron 733 op het oog) passen?

AMD past natuurlijk niet, Een Pentium II past altijd wel en een Celeron uit die tijd ook wel.

Of een Pentium III ondersteund wordt door het moederbord weet ik niet, daarvoor moet ik weten welke chipset er in die PC zit.

Ja, met Aida kom je daar wel achter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan