andere voeding voor p4

Status
Niet open voor verdere reacties.

tumbadora

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2001
ik heb een een p3 8oomhz. 768 mb. 80 g en 30 g.hard disc. ti4200. terratec dmx6fire ,zalmanZM300A-APF voeding.
Binnenkort wil ik upgraden naar een p4 3,06,asus mobo,en 1024mb geheugen.Mijn vraag is of ik dezelfde voeding kan blijven gebruiken.De Zalman voeding is van heel goede kwaliteit,maar is maar 300w.Ik lees heel vaak dat een p4 nogal wat meer van de voeding vergt.
Dus moet ik mijn voeding vervangen voor een zwaardere,of trekt mijn voeding het wel

Zalman

Het ligt er aan of je mobo die speciale P4 stekkertjes nodig heeft.

Volgens mij heeft Asus daar een oplossing voor bedacht (heb ik hier ooit eens gelezen)

Die 300 Watt is aan de krappe kant maar aangezien het een Zalman is zal die idd. van goede kwaliteit zijn.

Ik zou het gewoon proberen, een nieuwe voeding is zo bijgekocht niet waar?

Grtz

Voor een P4 is een 300 watt meer dan voldoende, tenzij je aan modcasing wil gaan doen.
Zelf heb ik ook een P4 met een 300 watt , deze heb ik vandaag nog vervangen voor een enermax voeding.
Niet omdat hij stuk was , maar voor het geluid.
Wat mijn voorganger zegt is wel leuk maar een zalman van 300 watt kost vandaag de dag toch € 79 ,- je hebt natuurlijk al voedingen van € 30 ,- [300 watt] maar dan krijg je van die herrie makers met het minimum aansluit snoeren.
Een stille pc is voor mij toch wel heel belangrijk.

Suc6 ; speedtouch.

Zalman

Voor een P4 is een 300 watt meer dan voldoende, tenzij je aan modcasing wil gaan doen.

Normaal gesproken zou 300 Watt voldoende zijn maar er zijn gewoon voedingen op de markt die kwalitatief minder zijn en dan toch tekort schieten.

Wat mijn voorganger zegt is wel leuk maar een zalman van 300 watt kost vandaag de dag toch € 79 ,-

Wat is er dan leuk aan :confused: want hij heeft die voeding toch al....

Daarom gaf ik hem ook de tip om de Zalman gewoon te gebruiken en in het onwaarschijnlijke geval dat ie tekort zou komen kan ie nog altijd een nieuwe kopen.

Grtz.

Tron dit is absoluut niet aanvallend bedoeld hoor.

En wat je schreef daarover ben ik het helemaal met je eens.

Wat ik bedoel met leuk ; Het is altijd leuk om verbeteringen toe te passen alleen jammer dat het veel geld kost wil je kwalitatief iets nieuws.

Deze vergelijking zat toevallig in mij omdat ik dezelfde dag een ENERMAX voeding van 350 watt had gekocht voor €85 ,- [ik was de herrie van de goedkope voeding welke in de pc was geleverd meer dan zat ]

Sorry als het verkeerd overkwam , was niet zo bedoelt.

Speedtouch,

Aangevallen

Ik voelde me niet aangevallen speedtouch. :)

Sorry van mijn kant als dat zo overkwam :confused:

Diplomatie is nu eenmaal niet mijn sterkste eigenschap.

No hard feelings ?

Grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan