Anderen kunnen de site niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guido111

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2001
Dag,

Ik heb een site gemaakt in DW met enkele Flash-elementen, www.collegamento.nl

Uit feedback van bezoekers maak ik op dat niet iedereen de site kan openen. Zij krijgen een geheel lege pagina te zien. (dus ook geen melding dat de pagina niet gevonden kan worden).

Dat is voor mij een raadsel. Mocht je geen Flashplayer hebben dan zou toch de HTML tekst te zien moeten zijn.

Ik heb onlangs de Flash elementen published in versie 5. Dat zou al moeten helpen toch?

Heeft iemand anders een idee?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,
Guido

Hebben die mensen wel flashplayer geinstalleert op de pc.?

Dat is inderdaad de vraag.
Maar dan toch. Ik heb mijn flashplayer gedeïnstalleerd en dan krijg ik wel de html-teksten te zien.

De betreffende bezoekers zien niet meer dan een blanco pagina.

Misschien hebben die mensen de beveiligingsinstellingen wat hoger staan, waardoor flash geblokkeert wordt.
Je krijgt dan inderdaad niet altijd de HTML versie te zien omdat je die krijgt als Flash niet geinstalleerd is.

Ok, dus publiceren met een lagere versie van Flash moet het één en ander oplossen?

Nee, ik denk dat die mensen even moeten controleren of hun PC de Flash niet blokkeert.

Sommige programma's zoals bv spybot, hebben de mogelijkheid om dat uit te zetten met als gevolg dat je geen Flash meer kunt kijken.

En ik maar denken dat zo'n 97% van de internetters Flash kan bekijken. Bedankt in ieder geval. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Heb je nog tips voor de site?

ik krijg ook een lege pagina en flash werkt bij mij wel

In firefox zie ik wel de tekst en de randen, maar ik kan nergens op klikken? Flash is overigens geinstalleerd.

Als ik de pagina open (in IE) opent hij klein en is hij blanco. Als ik de pagina vervolgens maximaliseer, kan ik plotseling alles zien, en kan ik ook van alles aanklikken.

Arthur

Ik krijg de pagina gewoon in beeld, inclusief Flash.

Ik heb in DW toch echt geen gekke dingen gedaan. Gewoon een standaard site.
Heeft iemand een idee hoe de verschillen te verklaren zijn?

Het lijkt er niet op dat hij in DW is gemaakt als ik in de bron kijk.

Probeer eens met dit script in de head te zetten van de index

<Script language="JavaScript1.2">
<!--
window.moveTo(0,0);
if (document.all) {
top.window.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight);
}
else if (document.layers||document.getElementById) {
if (top.window.outerHeight<screen.availHeight||top.window.outerWidth<screen.availWidth){
top.window.outerHeight = screen.availHeight;
top.window.outerWidth = screen.availWidth;
}}
//-->
</Script>

Het is toch echt Dreamweaver MX

Script is geplaatst en geupload.
Ik zie geen verschil, maar ja bij mij werkt ie ook gewoon.
Wat doet ie bij jou Hanna?

Bij mij is het nu anders, omdat de pagina meteen gemaximaliseerd opent. Ik kan nu dus meteen de pagina zien en links aanklikken. Overigens opent de pagina net niet helemaal gemaximaliseerd.

Grmbl.
Frustrerend als je niet kan zien wat de ander ziet.

Overigens: ik heb de openingstekst in Dreamweaver in een layer gezet. Die layer staat weer in een tijdlijn (ook Dreamweaver dus geen Flash). De tekst komt zo met een vertraging op het scherm.
Reden: zo ziet de bezoeker eerst het logo, de knoppen en dan pas de tekst.

Kan het daarmee te maken hebben?

Bij mij doet hij het prima, steeds al trouwens, de enigste opmerking die ik heb is dat mensen met hogere resoluties, zoals ik 1400x1024, een minder fraaie pagina krijgen, er staat nog een nutteloos stukje onderaan volgens mij, dat moet je even weghalen.

zie bijlage.

Bijlagen

• print.jpg
    print.jpg
    28,4 KB · Weergaven: 47
Hola, bedankt Hanna.
De lijnen linksonder zijn inderdaad niet de bedoeling.

Heeft iemand wel eens gehoord van problemen met layers en/of timelines in Dreamweaver?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan