Anders Spy-ware programs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Hoewel ik aardig gevrijwaard was tegen spy-ware zit er weer een vervelende op van MSN Search toolbar pop up. (zie bijlage) Met de huidige anti-spy ware programs krijg ik het er niet af. Wie weet nog een goede? Dit is wel spy-ware want ik heb GEEN toolbar erop zitten maar krijg steeds een pop-up venster of ik Toolbar wil installeren. MSN medewerkers staan voor een raadsel maar kennen het probleem wel. Het is spy-ware volgens hen

Heb het volgende erop zitten:

Ad-aware personal
Spyware blaster
Ccleaner
Spyware guard op aanraden van Buffy.

Echter dit is nog niet voldoende getuigen die vervelende popup van MSN search toolbar!

ps helpt een betaalde versie beter zoals McAfee?

Bijlagen

• MSN SEARCH TOOLBAR.JPG
    MSN SEARCH TOOLBAR.JPG
    56,4 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Lukt het zo niet?

Met hijackthis lukt het volgens mij ook, en met regedit die zooi opzoeken ook.

PS, als je ervoor betaald wil dat nog niet zeggen dat het beter is, je wordt alleen armer.:cool:

Laatst bewerkt:
Normaal kan je de msntoolbar gewoon verwijderen via configuratiescherm,software.(bij andere lukt dit niet altijd) Of je kan deze zelfs uitschakelen in IE door naar extra,invoegtoepassingen beheren, dan zoeken naar een verwijzing naar msn toolbar en dan voor uitgeschakeld kiezen.

Kan heel goed weer iets van lop.com zijn. Een tijdje terug had ik ook te maken met een systeem vol met rommel die bij de installatie van msn was meegekomen. Het meeste was wel handmatig en met de antispyware-progs te verwijderen. Maar er bleef steeds ergens iets verborgen waardoor het probleem weer terug kwam. Na wat wikken en wegen in uiterste nood en op hoop van zegen toch maar de site van lop.com bezocht en de aldaar aangeboden verwijder-tools gedraaid. (Onder aan de pagina, help) Wat denk je. Geen pop-up, toolbar of icoontjes meer teruggezien.
Of het voor iedereen zo voordelig uitpakt durf ik niet te voorspellen, dus : Wel voor eigen risico!

Lop.com heeft een toolbar onder een andere naam. Deze wordt niet geïnstalleerd bij MSN Messenger, maar bij Messenger Plus. Dit gebeurd alleen als je ondersteuning geeft aan de sponsors. Goed lezen zorgt er dus voor dat je nergens last van hebt ;)

Wat me vaak verbaast in reacties (dat had ik in het begin ook bij MSN) dat men niet goed leest. Ik heb namelijk GEEN MSN search toolbar op mijn pc zitten alleen krijg ik bij het lezen van post (maakt niet uit wat voor bericht) het pop-up venster of ik dit wil installeren.

Overigens heb ik er met MSN+ nooit last van gehad (deze staat er ook niet meer op) maar toentertijd heb ik dit ook reclamevrij geinstalleerd)

MSN zegt dat meerdere klanten hier last van hebben en dat getoonde bijlage een oude versie is van hun die ze nooit hebben en zouden gebruiken. Vreemd is wel dat bij aanklikken je wel geleid wordt naar hun MSN search toolbar. Daar snappen ze ook niks van bij MSN. Ik heb op aanraden van hun het hele zooitje wel een x gedownload en daarna gedeinstalleerd om te kijken of het dan wel weg gaat. Niet dus. Het is een pop-upvenster die door een bedrijf of zo erop wordt gezet waar MSN niks mee te maken heeft.

De verwarring komt omdat, denk ik, toch deze popup combineren met de toolbar van MSN,
en door alle verwijzingen er naar, de popup ook wordt gekilld.

Er zijn toch wel oplosingen aangedragen die dat probleem kunnen tackelen, ik mis alleen de optie om Spybot te gebruiken, de meeste progjes om spyware te verwijderen zijn het best te gebruiken in veilige modus, alleen Hijackthis niet, en Spybot eigenlijk ook niet, de laatste kan door een reboot de laatste resten verwijderen, mochten ze resistent zijn.

Dus Spy-bot er ook maar opzetten? Heb de vraag inmiddels ook bij Nucia neergelegd maar als het met Spy-bot wel weggaat prima. Overigens lees ik bij Nucia dat daar ook iemand er last van heeft echter zonder oplossing tot dusverre.

Je kunt ook eens het register scannen naar de tekst van die popup, en deze nazien welke verwijzingen er worden gebruikt naar een eventueel popup bestand, makkelijk is daarbij Registrar Lite, daar krijg je bij zoeken alles in één keer voor je neus.

Hiet te downloaden.

Ik gebruik zelf Adware Away voor deze rommel op te ruimen, maar dat is niet gratis, alhoewel.:D

PJnijm zei:
alleen krijg ik bij het lezen van post (maakt niet uit wat voor bericht) het pop-up venster of ik dit wil installeren.

Overigens heb ik er met MSN+ nooit last van gehad (deze staat er ook niet meer op) maar toentertijd heb ik dit ook reclamevrij geinstalleerd)

MSN zegt dat meerdere klanten hier last van hebben en dat getoonde bijlage een oude versie is van hun die ze nooit hebben en zouden gebruiken. Vreemd is wel dat bij aanklikken je wel geleid wordt naar hun MSN search toolbar. Daar snappen ze ook niks van bij MSN. Ik heb op aanraden van hun het hele zooitje wel een x gedownload en daarna gedeinstalleerd om te kijken of het dan wel weg gaat. Niet dus. Het is een pop-upvenster die door een bedrijf of zo erop wordt gezet waar MSN niks mee te maken heeft.
Er zijn inderdaad meer mensen die hier last van hebben: http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=14176
Het lijkt er dan ook op dat dit niet betekent dat je pc besmet is; de oorzaak ligt blijkbaar op de site van MSN/Hotmail.

Dat lijkt mij ook Buffy. Ik heb uitgebreid gesproken met een medewerker van MSN die zegt dat het niet van hun afkomt en dat de geplaagde pop-up venster bovendien oud is. Hij heeft geen idee van wie het afkomt maar zeker niet van MSN zegt hij. Dit kan zo zijn maar ik heb hem ook gezegd wat voor belang deze persoon/bedrijf hierbij heeft. De link komt immers uit bij hun (MSN). Gelukkig zijn er meerdere mensen die er last van hebben maar MSN weet niet waar het van af komt.

Half mei komt trouwens een nieuwe versie en dan zullen wel veel problemen (ja ook prullenbak en contactpersonen verwijderen) zijn opgelost.

Laatst bewerkt:
Buffy ik heet bij Nucia Aqua66 en heb de vraag daar ook neergelegd. De link die jij geeft is dus van mij. Maar Midgie bij Nucia heeft ook hetzelfde probleem een pop-up van msn search toolbar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan