Android 4.0, niet alle apps werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Hallo beste lezer :),

Gisteren heb ik een nieuwe tablet gekocht, een Qware 9.7" met Android 4.0 er op geïnstalleerd, hij kostte 200,-.
Uiteraard verwacht ik wat mindere prestaties dan van een duurder tablet maar:
Er zijn diverse apps die niet werken, zoals de flightradar24, marine traffic en een Schiphol app.

Nu vraag ik me af of dat aan de tablet ligt of is het misschien zo dat de apps nog aangepast dienen te worden naar Android 4.0?

Wie heeft hier een antwoord op?
Want als dit inderdaad aan het tablet ligt dan breng ik 'm terug, wat op zich jammer zou zijn want het ziet er toch allemaal wel goed uit.

Verplaatst naar de Tablet sectie.

Ik heb zelf een Asus Transformer Prime met Android 4.03 erop. Kom wel eens een app tegen die niet lekker werkt, maar Android 4.0 is nog niet zo heel lang uit.

Hallo 'Crash',

Zou je misschien eens willen testen of flightradar24, de gratis versie bij jou werkt?
Dan ben ik gelijk heel wat wijzer natuurlijk.
Als-ie bij jou wel werkt ligt het aan mijn tablet.

Je zou me beslist een plezier doen met deze test :-)

Groetjes,

Yvonne

pandora, bij elke nieuwe OS versie kan je problemen verwachten met oudere apps.
Mijn iPad en iPhone hebben na een OS upgrade (van 4.x naar 5.0) problemen gehad met enkele apps.
De ontwikkelaars hebben echter in 4 van de 5 gevallen dit inmiddels opgelost.
Slechts 1 app blijft slecht functioneren omdat er (nog) geen update van is geweest.

Onder 'Instellingen'

Kan je die toch gewoon aanpassen?
Of bedoel je dat dat niet lukt?

En zou je misschien eens willen uitproberen of flightradar24 bij jou werkt?
Want ik ben er nog steeds niet uit waar dat aan kan liggen.
Als het bij jou wel werkt ligt het aan mijn tablet, maar als jij hem ook niet aan de praat krijgt moet de app waarschijnlijk nog geupdate worden voor Android 4.0.

't Is trouwens een heel leuk apparaat, alleen het opladen duurt vrij lang en voor mijn gevoel gaat hij al minder presteren bij 70% accu, maar als je dat dus goed bijhoudt werkt alles prima :)

Aha Muchacho,

Bedankt, dan zal het dus inderdaad aan liggen dat de app nog aangepast moet worden.
Hopelijk doen ze dat snel want het is een heel leuke app.
Gelukkig kan ik de vliegtuigen op de pc gewoon via de website volgen, dus ik blijf toch op de hoogte :)

Misschien helpt het als je de app verwijdert en opnieuw van de Android market haalt, dan zie je als het goed is ook meteen tot welke Android OS versie het ondersteuning geeft.

Uitgeprobeerd maar maakt helaas geen verschil,

en in de info staat niet vermeld voor welke Androids de app is.
Ik ga gewoon nog maar even geduld oefenen en over een paar weken nog eens proberen :-)

In ieder geval bedankt voor het meedenken en de tip!

Hallo 'Crash',

Zou je misschien eens willen testen of flightradar24, de gratis versie bij jou werkt?
Had je berichtje niet meer gezien. Net even geïnstalleerd en werkt gewoon. Tenminste zie om de zoveel seconden de vliegtuigjes verplaatsen. Heb het ongeveer 10 minuten laten draaien. Heb het er inmiddels wel weer afgehaald.

Laatst bewerkt:
@ruvis

Welkom op helpmij.nl :thumb:
Het is niet toegestaan in te breken in een topic van iemand anders.
Graag je eigen vraag stellen.

Succes, Jackall

Crash, nog bedankt voor het testen,

morgen zal ik het nog eens proberen.
Als het lukt laat ik het hier nog even weten.

Groetjes,

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan