Android: apps verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

drejansen1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2015
Hoe kan ik van een Android telefoon app's verwijderen
op internet zie ik mooie handleidingen, maar ik mis de knoppen waarop ik moet klikken.
dus hoe doe ik dat op een alternatieve manier?
op voorhand bedankt voor uw antwoord.
groeten, Dré Jansen (drejansen1)

Dit kan je niet: (?)

Tik op de app Play Store.
Tik linksboven op het pictogram met de drie streepjes.
Een menu opent. Tik hierin op Mijn apps en games.
Er opent een lijst met apps die op je apparaat staan. Tik op de app die je wilt verwijderen.
Tik rechts op Verwijderen.
Tik op OK

Laatst bewerkt:
Of naar je instellingen op je telefoon en dan apps en daar de app selecteren (aantikken) en voor verwijderen kiezen.

Hoe kan ik van een Android telefoon app's verwijderen
op internet zie ik mooie handleidingen, maar ik mis de knoppen waarop ik moet klikken.
dus hoe doe ik dat op een alternatieve manier?
op voorhand bedankt voor uw antwoord.
groeten, Dré Jansen (drejansen1)

Bedoel je zelf-geïnstalleerde apps of voorgeïnstalleerde apps (bloatware)? In dat laatste geval zijn er wel mogelijkheden inderdaad, de eerste zou geen problemen op moeten leveren.

Verder;
Welke Android versie heb je? Instellingen > Over de telefoon
Welke telefoon heb je? Merk + model

hoi Venga,

bedankt voor uw reactie ik heb een android 4.4.2 telefoon
model thl L969 het merk is THL

ik wil het programma: google hangouts wissen, dat lukt niet, op zich geen probleem, het gaat er meer om HOE wis je een programma.
verder is er niet veel dat ik wil wissen, er staat (nog) niet zo veel op.

verder heb ik een irritante pop up reclame: DU battery saver die komt elke keer in beeld, met de vraag om te worden geïnstalleerd , die zou ik graag willen wissen
helaas kan ik daar niets van vinden.

tot slot nog de communicatie met de computer, ik zou graag gemaakte foto's en geluidsopnames willen overzetten naar mijn computer voor verdere bewerking.
ik kan een USB kabeltje aansluiten, maar kan er niet bij.
er is wifi en bluetooth op internet wel iets gevonden, maar dat verziekt alle contacten. dus eigenlijk data transfer zonder mijn contacten te wissen of ongevraagd met vele mensen aan te vullen.
bestaat er een communicatie programma waarmee ik bestanden/programma's van de telefoon naar de computer kan overzetten?
(kan dat dan ook van computer naar telefoon?)

uiteraard heel hartelijk dank voor uw bemoeienis!
groeten, Dré Jansen

hoi gast0225 en Terrabo,
bedankt voor jullie reactie, kan niet onder jullie mailtje, maar de dank is er niet minder om.
ik heb gedaan wat u vertelde, maar helaas lukte het niet.
ik ben nog een groentje op dit vlak, het kan dus aan mijn onbeholpenheid liggen.
groeten, Dré

Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst van OS/Overig naar deze sectie.
Succes verder met je vraag.

" Gewone" apps kan je verwijderen zoals ik reeds omschreef.
Er zijn echter apps die vanaf fabriek voor geïnstalleerd zijn en waarvan Google ze je eigenlijk door je strot duwt of je nou wil of niet.
Deze zijn wel te verwijderen maar tot zo ver ik weet zal je dan je telefoon moeten rooten. Wellicht dat Venga hier mee over weet.
Het kan overigens geen kwaad deze gewoon te laten staan hoor, ze vertragen je telefoon niet en nemen in principe amper ruimte in.

Zoals Terrarabo zegt kun je ze inderdaad verwijderen met een telefoon die geroot is, dat proces is (zeker omdat je aangeeft nog niet zo ervaren te zijn) behoorlijk lastig.

Wat je kunt doen is de app in het appoverzicht vast te houden, en 'm vervolgens naar App Info (bovenin het scherm) te slepen. Dan kun je kiezen voor Uitschakelen. De app is dan 'verwijderd' totdat je 'm weer inschakelt.

Ik wil je wel uitleggen hoe je je telefoon kunt rooten, maar dat moet je dan maar aangeven ;)

Succes :thumb:

Hoi Venga,

bedankt voor het antwoord, de uitleg over rooten komt ooit nog wel eens, als ik daar aan toe ben, laat ik het onmiddellijk weten.
resten nog de irritante pop up reclame over de batterij en de communicatie met de PC.
als daar een oplossing voor is, maak je mij helemaal blij!

groeten, Dré

probleem is niet opgelost, ik gebruik het verder niet meer.
heb er geen last van.
ik kom ooit nog wel eens in de buurt van een persoon die dit voor mij kan doen.

iedereen hartelijk dank voor de bemoeienissen.
groeten, Dré

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan