Android - Asus EEEPad Wifi Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victortjeuh

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2012
Hoi mensen,

Ik heb sinds eergisteren een Asus EEEPad.
Nu heb ik een probleem met Wifi.
Als ik de lijst van wifinetwerken krijg bij instellingen, is er geen probleem.
Maar als ik dan wil verbinden met een netwerk lukt het niet.
Er staat: 'Opgeslagen - Beveiligd met WEP'
En als ik dan verbinden duw verschijnt hetzelfde. Ik ben dan niet verbonden met die wifi.
Het wachtwoord en co van de router van mijn internet is juist.
Onze provider is telenet.
We hebben een router, een modem en een homespot.
Met de router en de modem kan ik niet verbinden, met de homespot wel, na verschillende keren proberen (20 keer ofzo)
Bij een ander netwerk, bijvoorbeeld bij m'n oma, lukt het ook pas na 20 kr.
Wat kan dit zijn? Er is geen firmware update beschikbaar.

Dank bij voorbaat!
- Victortjeuh

beste, wij hebben hier ook telenet en telenet gebruikt geen WEP meer maar WPA2 beveiliging

de telenet modem is al een router als je dus [MODEM]----[ROUTER] moet je maken dat je instellingen van ROUTER overeenstemmen met je MODEM.

wat het homespot betreft dit geeft nog wat problemen bij telenet hebben ze teveel homespots geactiveerd , de conectiviteit is daarom niet zo goed.

1. Ja, het was toch WPA2

2. De connectie tussen modem en router is goed. Vanuit laptop geen problemen mee.

3. De homespot werkt goed, op volledige snelle surfsnelheid.

Dus ik weet niet veel meer...

ja het was WPA2 beveiliging in je post ga je WEP aan (Er staat: 'Opgeslagen - Beveiligd met WEP') dus waarschijnelijk is je profiel verkeerd aangemaakt pas je instellingen van je aangemaakt profile aan van WEP naar WPA2 als dit niet werk zou ik eens proberen je wifi drivers te verwijderen en opnieuw te instaleren, alsook deze voor bekabeld download dan alsook de nieuwste drivers voor deze NIC's

Welke EEE Pad heb je? Er zijn wel 9 verschillende...
[Ik heb zo snel even bij 3 gekeken, en die hebben allemaal firmware-updates beschikbaar...]

Tijs.

Het is al aangepast naar WPA2...
Ik zal eens kijken voor die drivers en co.
Oh ja, het is een Asus Transformer TF300T
Bedankt alvast, maar, is er nog een andere oplossing, of verklaring voor het probleem?

En p.s, lees de voorlaatste zin van m'n eerste post. 'Er zijn geen firmware updates beschikbaar'.

Laatst bewerkt:
Ik zie firmware versies (hier). NL handleiding hier

Punt is dat ik niet kan nagaan of jouw EEE Pad al die firmware updates al hebben of niet. Misschien is dat wat je bedoelde met: Er zijn geen firmware updates beschikbaar'.

Als inderdaad de laatste versie van de firmware op je apparaat staat, dan heb ik zo snel geen verklaring. Enige wat dan je zou kunnen proberen is kijken of er voor je draadloze router wellicht firmware updates zijn.

Tijs.

Inderdaad, ik bedoelde dat er geen firmware update"s beschikbaar. Niet voor de tablet en niet voor de router.
Weet iemand anders wat het probleem is?

Dank bij voorbaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan