Android geformatteerd...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Venga
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Hallo mensen,

Ik heb per ongeluk m'n Samsung Galaxy Express I (GT-I8730) geformatteerd...

Ik had er een onofficiële CyanogenMod versie op staan, en toen per ongeluk op 'Fabrieksinstellingen herstellen' gedrukt... Ik had er ook TWRP op staan.
Wanneer ik 'm opstart, krijg ik iig het Samsung logo te zien, met bovenin de kennisgeving dat het om een recovery boot gaat, dan het logo van TWRP -> dat blijft knipperen.

Aankoppelen aan de PC wil niet, omdat 'ie bootloopt geloof ik.

Hoe krijg ik de ROM er weer op?

Alvast bedankt,
Venga.

PS: ik heb root-toegang.

Edit: kan ik misschien op de een of andere manier opstarten vanaf een externe SD kaart?

Laatst bewerkt:
Beste Venga,

Ik heb je vraag naar deze rubriek geplaatst aangezien het over telefonie gaat.

Heb je een alternatieve rom op je toestel staan? Kun je nog in de recovery komen en die rom dan installeren?
Kun je wel in de download mode komen?

Ik krijg hem helemaal niet meer aan de praat... Ik heb (had) er TWRP recovery op staan, als 'ie boot dan verschijnt het 'Teamwin' logo, dan gaat 'ie 'loopen'.

De download mode heb ik nog niet geprobeerd... hmmm ga het vanmiddag proberen.

Dan moet je natuurlijk wel een stock rom hebben om te kunnen installeren via de downloadmode.

Ik heb eens gezocht via deze site en daar vind ik deze, zijn van alle landen. Je kan ook voor nederland kiezen. Mocht dit het verkeerde toestel zijn kun je eventueel zelf het juiste toestel zoeken.

Hier kwam ik bij uit
http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-I8730/

Ja dat is de goeie, maar zou ik ook m'n custom ROM erop kunnen zetten? En TWRP?

De download mode doet het nog! Ik koppel 'm nu aan m'n PC.

Dat lijkt me wel maar denk dat je eerst moet proberen om je telefoon weer werkend te krijgen.
Kijk eens hier bij XDA, als het goed is heb ik je gelinkt naar de juiste rubriek. Daar zie ik een aantal topics staan.

http://forum.xda-developers.com/t/i8730

Als ik op de link klik bij de stock rom die je download zie je daaronder aan staan dat je odin moet gebruiken en ook hoe te doen.
Neem aan dat je deze rom moet hebben, er staan er 2 daar zie ik voor nederland, is zo te zien de laatste firmware. Maar onder aan deze pagina staat de uitleg hoe uit te voeren
http://www.sammobile.com/firmwares/download/22440/I8730XWAMK1_I8730KPNAMK3_KPN/

ps is je accu voldoende opgeladen? Het is verstandig deze toch vrij vol te hebben als je firmware erop gaat zetten.

Laatst bewerkt:
Succes hoop dat het lukt.

Hij doet het weer! Jeej :p

Bedankt voor de hulp! :thumb:

PS: voor mensen met hetzelfde probleem: ik downloadde een .zip bestandje met de ROM, Odin heeft daar een .tar.md5 bestandje voor nodig.

1. Pak het zipje uit
  2. Download hier een tooltje om er een .tar.md5 van te maken
  3. Plaats de map met de bestanden van de ROM in hetzelfde mapje als het tooltje
  4. Klik op ImgToTar.MD5.bat

Werkt perfect!

Laatst bewerkt:
Geen dank. Veel plezier ermee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan