Android ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik mag anderen graag mijn mening opleggen en dat doe ik bij voorkeur op nu.nl . Echter, men heeft daar een nogal strak afgericht censuurbeestje en ik ben dan ook al meerdere malen op een ban getrakteerd.

Dat was voorheen niet een probleem want je maakte gewoon een nieuw account aan en ging vrolijk verder. Tegenwoordig wordt kennelijk je ip-adres geblokkeerd want een nieuw account maken gaat niet meer op.

De oplossing is om mijn mobiel middels usb-tethering aan mijn laptop te hangen en mij middels 3G met het inernet te verbinden.

Wanneer ik nu een ban krijg kan ik wel een nieuw account maken. Hoe kan dat? Heeft mijn android geen (eigen) ip-adres of hoe werkt zoiets eigenlijk...

Voor de "moraalridders" onder ons; ik kan idd ook mijn mening danwel taalgebruik op nu.nl aanpassen, ik weet het... ;-)
 
Laatst bewerkt:
De stem van het volk:d.

Waarschijnlijk wordt het IP-adres geblokkeerd. Jouw telefoon heeft een vast IP-adres en jouw huisaansluiting (en alle computers die erop aangesloten zijn) heeft een vast IP-adres. Dus als je IP-adres geblockt wordt (in dit geval), kun je niet meer een nieuw account aanmaken met dat IP-adres.

De oplossing is een ander IP-adres. Maar hoe krijg je die? Bij je huisaansluiting moet je de modem even een paar uur uit zetten en daarna weer aan zetten (vaak krijg je dan een nieuw IP-adres). Check dan voor en na het uit zetten je IP-adres (met bijv. http://www.speedtest.net/). Bij je telefoon zou ik het niet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan