Android MTP laat niet al mijn bestanden zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

demaurice

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2012
Hallo allemaal,

Aan het einde van deze week ga ik op vakantie. Hiervoor wilde ik mijn telefoon weer opschonen zodat ik voldoende geheugen heb om te filmen zoveel ik wil op vakantie.
Echter kwam het probleem.

Ik verbind mijn Nexus 5 via de usb kabel met mijn pc. Waarna ik via camera naar de DCIM map ga. Hier kan ik echter maar ongeveer 100 foto's en 5 video's zien, terwijl ik meer dan 1000 foto's heb en meer dan 50 video's. Je zou dan denken dat ze simpelweg in een andere map staan. Maar het rare is dat als ik via de file explorer op mijn telefoon naar DCIM ga, al mijn foto's en videos daar staan!

Ik hoop dat ik dit binnen een paar dagen kan oplossen voordat ik op vakantie ga in ieder geval...
Alvast bedankt voor het nadenken en het helpen aan iedereen die dit leest.
Groeten, Maurice

Jouw toestel, noch de werking van de software op het ding zijn mij bekend, maar als je er haast mee hebt en niemand komt met een beter plan, dan pak je mogelijk een leeg SD kaartje, kopieert vanaf het toestel alle foto's / videos middels het toestel naar dat SD kaartje. Haal het kaartje eruit plaats een nieuwe / lege en voilá?

Hoi,

Als er een SD-kaart geplaatst is, wil het nog wel eens dat er 2 DCIM mappen zijn te vinden, 1 in het telefoon geheugen, en 1 op de sd kaart.
Misschien dat dit er aan de hand is?

Zelf krijg ik ook geen hoogte van de verborgen mappen, toestemmingen, root access en schaduw kopieën.

Ik gebruik de app WiFiDroid om met WiFi vanuit de Internet browser alles te kunnen bekijken en doorbladeren. Hier kan je meteen zien of je toegang hebt tot een bepaalde map, want dan verschijnt er rechts een kader waar je bestanden naartoe kunt slepen. Voor het kopiëren naar de computer moet je de optie Downloaden kiezen en dan krijg je een gearchiveerd .zip bestand waar de geselecteerde bestanden in zitten.

Zou je een betere bestandsmanager willen hebben als de meegeleverde dan kan ik de app ES File Explorer aanbevelen.

CCleaner is er ook voor Android. Om schijfruimte te kunnen zien gebruik ik Sunburst Disk Space Analyzer en je hebt Duplicate File Finder om de meerdere malen bewaarde bestanden te vinden.

Ik gebruik de LG nexus 5 van Google. Er kan geen sd kaart in en de telefoon is gelimiteerd tot intern geheugen. Als ik de video kopieer of verplaats naar een andere map kan ik hem hier nogsteeds niet zien op mijn pc. Ik heb wel ingeschakelt dat ik verborgen mappen en bestanden kan zien dus ik vraag me af waarom het niet werkt.

Laatst bewerkt:
Probeer het anders eens met een app zoals hierboven aangeven, misschien dat je ze dan wel kunt zien en downloaden naar je computer. Waarom het niet werkt weet ik niet maar dan heb je de bestanden gedownload.

Ik heb met mijn telefoon, een ander merk weliswaar, gemerkt dat ik als ik bestanden wil kopiëren van de pc naar de telefoon, 'usb-foutopsporingsmodus' moet inschakelen.

Dat kan bij uw telefoon ook het geval zijn...

Ik heb tot nu toe weinig tijd gehad om dingen uit te proberen, al heb ik gemerkt dat wifidroid zeer goed werkt tot nu toe. Ik vind het nogsteeds handiger om bestanden direct te knippen en plakken zodat ik niet videos hoef te verwijderen en telkens moet controleren of ze al wel op mijn computer staan of niet.

In ieder geval bedankt voor alle hulp. Zodra ik terug ben van mijn vakantie ga ik de oplossing van Rickvi nog even uitproberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan