Android telefoon herkent router niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehuijts

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Sinds enige tijd zijn mijn pc's verbonden middels een router van Netgear WNDR3700 (dualband).
Met mijn pc op de eerste verdieping en mijn laptop op de benedenverdieing heb ik prima verbinding. Echter mijn Android telefoon (G1) herkent geen Wifi-signaal, terwijl hij wel het signaal van een tweetal buren oppikt.
Kan iemand mij vertellen waarom mijn router niet herkent wordt?

Alvast bedankt voor de reactie.

Treble

staat je SSID in je router uitgeschakeld?

dat is het enige waar ik zo 123 aan zou denken.....

Ik heb het even gecheckt, maar SSID staat ingeschakeld...

Eerst maar eens het hele draadloze netwerk omzetten van dual-band / 802.11n naar 802.11g single-band.

Werkt dat wel, dan ligt het dus aan je telefoon die je originele setup niet ondersteunt.

Succes,

Tijs.

Deze router zendt uit op twee manieren: 2,4GHz b/g/n en 5GHz a/n.
Ik weet even niet hoe ik e.e.a. naar 802.11 g zou moeten zetten.
Enig idee?

Volgens mij moet je dat bij Mode doen in zowel het 802.11a/b/g (2.4 Ghz) gedeelte als in het tweede deel (die van 5 Ghz).

Zie hier, pagina 2-5

Verder heb ik geen tips: Ik heb jouw router niet in mijn bezit.

Tijs.

Beste Tijs,
Hartelijk dank voor je advies/tips. Ik ben echter een behoorlijke amateur op dit gebied en kom er verder niet uit. Ben ook een beetje bang dat ik straks iets fout doe en ik mijn verbinding met pc/laptop kwijt raak.
Ik kan in het router-scherm geen "Mode" vinden en ook geen verwijzing naar singleband.

Groet,
Treble

Ik kan me niet voorstellen dat in de versie v2 van jouw router het anders werkt dan in versie 1. [Mijn gelinkte handleiding is is van de WNDR3700 versie v1.]

Laat dan eens zien wat je wél kunt instellen m.b.t. draadloos op je router (schermafdrukken bijsluiten).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan