Android telefoon vast in "bootloop" na laten vallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kyran

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2012
Hallo,

Ten eerste: Deze telefoon komt uit china. Reparatie bedrijven willen niet helpen om de 1 of andere reden. Gelukkig heb ik er zelf verstand van... Ik heb hem al eerder gefixed.

Zoals de titel al zecht,
Ik had mijn telefoon laten vallen, batterij vloog eruit.
Toen ik de telefoon weer aan wou zetten kwam hij niet verder dan de splash screen. (Meestal het merk logo op een toestel, bij deze "Jiayu").

Ik heb al vaker een nieuwe ROM erop geflashet, en dat kan nog steeds (via PC en USB kabel), alleen als ik hem dan opstart doet de telefoon hetzelfde.

Ik had de telefoon opengemaakt om na te gaan of alles nog vast en verbonden was, ik had hem al een keer gerepareerd nadat het kleine Micro USB poortje kapot ging. Deze had ik vervangen met een nieuwe.

Alles is vrijwel nog heel, en verbonden. Mischien moet een een nieuw moederbord erin zetten...? Of gewoon een nieuwe kopen ;)

Alvast bedankt,

- Kyran

Meestal moet je hem helemaal resetten, althans dat heb ik een keer gehad met zo'n Chinees.
Dan moet je de Aan- uitknop + de volume naar beneden knop allebei tegelijk indrukken en vasthouden voor een tig seconden.

Hou er wel rekening mee dat dit alles wat je er zelf op gezet hebt wist van je telefoon, dus je apps en dergelijke. Want hij gaat op deze wijze naar de fabrieksinstellingen.

Mocht dit ook niet helpen, dan ben ik bang dat je beter een andere kunt kopen. Geen Chinese meer, is mijn ervaring. Als er wat is, en je kunt hem terugsturen dan ben je hem maanden kwijt.
De Huwaei is een hele leuke (P8 lite of de Y6 zijn niet eens zo duur).

Je opmerking over Chinese telefoons vind ik niet helemaal op zijn plaats...

De Jiayu waar TS het over heeft, is een toptoestel van een meer dan uitstekende fabrikant.
En zo zijn er nog wel meer heel goede Chinese telefoons met een bijzonder aantrekkelijk prijskaartje

Of het niet op zijn plaats is weet ik niet, ik zeg er keurig bij dat het mijn ervaring is. En ervaringen moet je kunnen delen.
Overigens is een vriend van mij zijn telefoon maanden kwijt geweest, omdat deze terug moest naar China.

De Chinese telefoon van mijn man had ook kuren met zijn accu. Was elke keer leeg als je hem net had opgeladen. Dit na een half jaar in gebruik of zo. Opsturen was geen optie, wij kunnen geen mobiel zo lang missen, want hij is hartpatiënt dus ik neem dat risico niet. En zomaar eventjes een andere als reserve erbij kopen, is mij te gek.

Uiteindelijk dus een Huawei gekocht gewoon in Nederland. Tis toch wat makkelijker ;)

Laatst bewerkt:
Mijn ervaringen zijn gelukkig anders.
Heb inmiddels een Jiayu gehad, een Elephone en een Mstar, nooit problemen.

En, voor de prijs die ik ervoor betaal, kun je rustig een reserve telefoon aanschaffen, ben ik per saldo nog steeds een stuk voordeliger...

Nou, mijn Chinese telefoon die ik had voor mijn Ubuntu telefoon, was 184 euro.
Voor minder heb ik nu de Huawei, dus ik weet niet. De verschillen liggen niet zo ver uit elkaar. Ligt er natuurlijk aan wat voor een je wilt.
Ik wil graag met 2 gb. geheugen en wat meer opslag omdat mijn ervaring is dat als je minder hebt, je helemaal niet zoveel apps kunt installeren. Veel apps kunnen niet eens op je externe sd kaartje, vandaar.

Maar goed, we gaan offline nu en dat is niet de bedoeling. Daar is de ts niet mee geholpen.

Hoop dat hij probeert wat ik aangaf en anders is het einde oefening ben ik bang. Of iemand moet nog een helder idee krijgen/hebben.

Laatst bewerkt:
Toch nog even als laatste:

De MStar M1 Pro die ik nu gebruik heeft o.a. octacore processor, 3gb ram, 16gb rom, 5,5 inch hd scherm, dual sim, plek voor sd kaartje, 13mp Sony camera, ondersteuning voor 4G, ruim bemeten accu en nog meer. En dat voor nog geen 100 euro....

Maar goed, on-topic verder

Bedankt voor de reacties, ik denk dat mijn Jiayu nu helaas overleden is.

Het was inderdaad een geweldig toestel, mijn broer heft dezelfde van mij gekregen en hij is er ook zeer blij mee.
Deze telefoons uit China zijn meestal geweldig, voor een erg mooi prijsje. Het komt meestal door mijn eigen fouten dat ze kapot gaan. (laten vallen of kabeltjes te hardhandig lostrekken of vastmaken etc...)

Ik denk dat ik voor een Xiaomi ga, deze zijn naast Huawei ook veel te koop in Nederland. Niet dat ik hem ga kopen in Nederland want dan ben ik minstens 100 euro meer kwijt... maar eerder dat je dan als je geen raad meer weet (als hij kapot gaat) hem nog kan laten repareren bij een winkel.

Waar ik nu mijn ogen op heb is de "Xiaomi Redmi Note 3 pro prime". Een mond vol.
Heeft 3GB RAM, 32GB Storage en een snapdragon 650... Klinkt allemaal wel helemaal prima voor ~165 euro van aliexpress.

Gewoon goed met telefoons omgaan... En niet je kat optillen als je je telefoon nog half in je hand hebt ;).

Let er wel op, dat Xiaomi niet draait op een "kale" Android versie, maar op MIUI.....

Ziet er toch net even anders!

Toch nog even als laatste:

De MStar M1 Pro die ik nu gebruik heeft o.a. octacore processor, 3gb ram, 16gb rom, 5,5 inch hd scherm, dual sim, plek voor sd kaartje, 13mp Sony camera, ondersteuning voor 4G, ruim bemeten accu en nog meer. En dat voor nog geen 100 euro....

Maar goed, on-topic verder
Dat is een halve tablet ;)
Heel groot scherm. Ik weet dat mijn Chinees dit ook had en ik vond het over-kill. Juist omdat ik er niet zo heel veel mee doe. Ik zit niet de hele dag met mijn neus in de smartphone, voor mij geen pokamon hihihihi. En het is lastig meenemen in je jaszak (nee, als dame heb ik eigenlijk geen handtas. ;) )

Edit: net zoals de Huawei heeft deze plek voor 2 sim kaarten maar dan moet je kiezen: of 1 simkaart en 1 micro SD kaartje voor meer opslag, of 2 simkaartjes waarvan eentje dus een micro simkaartje.
Ik had 2 abonnementen (dus 2 simkaartjes) maar heb er nu eentje opgezegd. Heb liever meer opslag dan de 16 gb. die er in zit. Ik heb er een kaartje van 32 gb. bij geprikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan