Animaties terugspoelen bij doorlopende presentatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoCompy87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo,

Ik heb een doorlopende presentatie met op elke dia twintig kleine rechthoekjes. Deze zijn grijs, maar veranderen één voor één in de kleur rood. Nadat het laatste rechthoekje rood is geworden, gaat de presentatie naar de volgende dia.

Als de presentatie rond is en de dia's verschijnen opnieuw, dan zijn de vakjes nog rood van de vorige keer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de vakjes één voor één rood worden, maar aan het begin van de volgende keer dat de dia verschijnt, weer grijs zijn?

Ik had al eens gekeken naar de optie 'Terugspoelen na afspelen', maar dan wordt de animatie meteen teruggespoeld, in plaats van na de laatste animatie op de dia.

Ik ben benieuwd :)

Hallo RoCompy87,

Welk effect heb je gebruikt om de vakjes van kleur te veranderen?
In bijlage een voorbeeldje. De voorstelling is automatisch ingesteld zodat de dia's zich herhalen tot op ESC wordt gedrukt. Ik heb het effect Samenvouwen en Uittrekken gebruikt heb om de vakjes van kleur te laten veranderen en dat levert geen probleem op.

Groetjes,
Astra
Bekijk bijlage 130195

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik kan je bijlage niet openen (foutmelding: ongeldige bijlage). Wil je hier eens naar kijken? Ik gebruik de animatie 'Opvulkleur wijzigen'. De animatie 'Samenvouwen' kan ik niet vinden :confused:. Wel 'Uitvouwen', maar die kan ik dan weer niet aanklikken :rolleyes:. Ik ben benieuwd naar je bijlage :thumb:.

RoCompy87,

Er is blijkbaar iets misgelopen bij het invoegen van de bijlage.
Nog eens proberen op hoop van zege ;)

Met welke versie van PowerPoint werk je?
Het effect dat je gebruikt hebt heeft als nadeel dat bij een automatische voorstelling (waar de presentatie dus telkens herhaald wordt tot men op ESC drukt) dit niet meer zal herhaald worden. En zo zijn er nog meer.
In het voorbeeld laat ik de vakjes niet samen veranderen van kleur maar met een zeer korte tijdspanne ertussen. Ik heb maar 2 kleuren gebruikt : grijs en rood. Maar je kunt natuurlijk alle vakjes een andere kleur geven.
Als dit niet het effect is wat je wenst, kan men ook alle vakjes tegelijkertijd naar de andere kleur laten veranderen.

NB : In PP 2010 zijn de effecten Samenvouwen en Uittrekken niet meer aanwezig.
Om deze te kunnen gebruiken is er een add-in ter beschikking, weliswaar Engelstalig maar werkt zonder problemen in Nederlandstalige versie.
Ik zal de add-in later als bijlage hier posten.

Groetjes,
Astra

Bijlagen

RoCompy87,

Vermits de effecten Samenvouwen en Uittrekken niet voorkomen in de lijst met animaties, zal je wel met PP 2010 werken.
Hierbij de link naar mijn website waar je de add-in "old_anim.ppam" kunt downloaden + uitleg hoe je dit kan installeren.
http://www.powerpoint-effecten.be/
Klik op de balk met titel "info ivm PP 2003 en 2010"

Groetjes,
Astra

Mijn vraag is opgelost! Heel erg bedankt :d

Met het idee van twee vierkantjes als het ware achter elkaar, en het gebruik van een 'ingang- en uitganganimatie', is het gelukt! Bedankt voor de heldere uitleg! (Y)

Beste Rocompy87,

Graag gedaan en blij voor jou dat je probleem hiermee opgelost is.
En je kunt natuurlijk ook afbeeldingen gebruiken ipv gekleurde vierkantjes dat geeft ook een leuk effect.

Groetjes
Astra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan