Anisotropische filtering, mipmaps e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Metalhead

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2003
Goedemiddag allen,

Ik ben al tijden op zoek naar wat de 3d instelling van de videokaart nu eigenlijk betekenen. Je kan bij games alle beeldweergave wel alles op hoog zetten. Maar dan heb je ook nog de "advanced settings" En hier staan allemaal benamingen in die je aan kan zetten, of uit. Je kan sommige op 2x, 4x, 6x zetten en wat nog niet meer. Als ik in het Nvidia control panel kijk dan zie ik die namen ook. Maar kan nu echt niet een lijst vinden met de betekenis ervan. (of ik moet elke naam apart gaan intypen. Ben je een hele dag bezig)

Kan iemand mij hierbij helpen?

Dit zijn de instellingen

Bijlagen

• instellingen.JPG
    instellingen.JPG
    34,9 KB · Weergaven: 47
  • instellingen2.JPG
    instellingen2.JPG
    33,5 KB · Weergaven: 47
Anisoptropische Filtering, als dit aanstaat worden alle lijnen strakgetrokken.
Beeldinstellingen, je kunt kiezen tussen Kwaliteit en nog iets, ligt eraan wat je beter vind

De rest weet ik zo ook niet...

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. In het Control Panel kan je kiezen tussen kwaliteit en snelheid? Maar je kan de instellingen ook afzonderlijk doen. Als ik alles op aan zou zetten, dan neem ik aan dat de ene instelling de ander gaat "bijten"? (elkaar tegenwerken) Of zie ik dat verkeerd?

als je op snelheid/prestatie kiest is alles snel en minder mooi
als je voor kwaliteit gaat is het sloom en mooier
al die filters aa af enz hoe hogere x je em zet des te mooier maar ook slomer
de bedoeling is een balance tussen kwaliteit en prestatie te maken zodat alles mooi en toch vlotjes verloopt

mvgr kaasie

Hoi,

Ook jij bedankt voor je antwoord. Is het zo dat als ik alles op hoog detail en/of kwaliteit zet, dat hij al die aparte instellingen in de juiste stand zet?

hoi metalhead

ja voor groot deel wel maar niet alles
bij 3d instellingen moet je zelf vogelen wat het beste voor je gewenste toepassingen is
zoals :Anisoptropische Filtering , Anti Aliasing , deze staan meestal op toepassingsinstellingen aangevinkt , voor spelletjes en zo (maar kan jezelf ook veranderen)
er staat ook 'help' boven aan je schermpie in je control panel?
daar kan je alles lezen waar het voor dient en wat het doet
op wikipedia staat ook veel informatie

ga er gewoon van uit dat des te mooier (kwaliteit) des te zwaarder de kaart en cpu het krijgt.

let wel op in die zin , 2x en 4x kan veel verschil maken maar 4x naar 8 x bijvoorbeeld weer stukken minder (daarom ook zelf uitvogelen of spelletjes lekker draaien )
gaan ze haperen en schokken of lagg kan het zijn je iets/alles te hoog hebt gezet

dus stel regel is : hoger (kwaliteit) is niet altijd beter.

bv : mipmap details: hoge prestatie is niet zo mooi maar alles zal vlot verlopen
tussen hoge prestaties en prestatie word ie mooier (aardig verschil)
tussen prestatie en kwaliteit word verschil al minder te zien
en tussen kwaliteit en bhoge kwaliteit zie je al bijna geen verschil

kijk ook hier eens type rechtsboven datgene in je wil weten: bv videokaart , anti aliasing enz

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina

mvgr afz kaasie:D

Hoi bedankt voor je antwoord, Ik had al in de helpfunctie gekeken, maar er werd niks gezegd over die anti aliasing ed. Op wikipedia had ik al rondgeneusd en daar stond ook helaas niet alles. MAAR....... Toevallig heb ik de nieuwste forceware driver voor mijn videokaart gedownload. En als ik nu de verschillende functies aanklik, dan krijg ik wel een uitgebreidere beschrijving. Ik snap nog niet alles, maar het staat er nu wat duidelijker dan met die oudere driver. Voor de rest zal ik het nog even uitpuzzelen.

Allemaal bedankt voor jullie antwoorden.

hoi metalhead

graag gedaan en veel plezier ermee

PS soms als je rechtsklikt op een optie kan het ook wel eens zijn je een ballonetje krijgt met "wat is dit"

mvgr afz kaasie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan