• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Annuleren knop in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald1986

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Mensen,

Ik hen een vraagje over een "annuleren knop" in een formulier.
Ik heb een formulier waarin ordernummers worden ingevuld. Door op de knop "Bevestigen" te klikken gaat de macro verder en worden de volgende bewerkingen uitgevoerd. Wanneer de gebruiker echter de ordernummers niet weet en deze nog op moet zoeken zou het handig zijn als er naast de knop "Bevestigen" een knop "Annuleren" zou komen die er voor zorgt dat de macro gestopt wordt en terug keert naar de originele situatie...
Weet iemand met welke code en hoe ik dit kan invoegen?

Met vriendelijke groet,
Ronald Buikema

Heb je een formulier in VBA? Zo ja, dan werkt het zo:

Een knop bij je formulier erbij zetten, werkt hetzelfde als de knop 'Bevestigen' erbij zetten. Dus in VBA ga je naar Beeld\Werkset en je kiest voor een knop. Deze zet je op je formulier, onderstaande code erachter, en klaar.

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
Unload UserForm1
End Sub

Waarom niet een controle op het al dan niet ingevuld zijn van de vereiste velden alvorens de macro verder te laten gaan ?
Dit spaart je een extra knop uit. Of je kan de Bevestigen-knop als dubbel gebruik progammeren zodat er maar 1 knop nodig is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan