Anonieme domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnonymousDutch

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Hallo

Ik heb een website, deze wil ik graag online zetten op het internet. Echter wil ik graag volledig anoniem blijven. Nu kun je bijvoorbeeld bij SIDN de .nl eigenaar gegevens opzoeken. Dit kan tevens voor .com op andere websites.

Nu ben ik dus opzoek naar een domeinnaam die dus volledig gegarandeerd staat voor het feit dat ik anoniem kan blijven, dit wil ik graag wegens persoonlijke omstandigheden.

Iemand tips hoe ik dit kan uitvoeren, het liefts een domein extensie bij Mijndomein.nl

Bedank!

Persoonlijke gegevens worden beschikbaar gesteld door de club die jouw domein registreert.
Dus, contact daarmee opnemen en aangeven dat je niet wil dat je persoonlijke gegevens openbaar worden gemaakt.

Tardis

Volgens mij gaat de SIDN daarover.
En op de website van de SIDN kun je op de FAQ-pagina lezen hoe ze met een opt-out verzoek omgaan.

Inderdaad gaat de sidn over de whois van de .nl domeinnamen.
Maar "volledige anonimiteit" is er nooit. De registrar heeft je persoonsgegevens, de sidn ook, en overheidsinstanties/opsporingsdiensten kunnen die opvragen.
Dat geldt ook als je via een opt-out gedaan kunt krijgen dat je naam niet in het openbare register (lees: in de internet-whois van de sidn) komt te staan. In het niet-openbare register staan de gegevens nog steeds. Zie hier, bijlage 1.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan