anti google virus???

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdB54
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdB54

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
Ik heb thuis twee ME computers achter een hub naar een router en dan weer naar een kabelmodem. Ze gebruiken vaste IP-adressen, hebben allebei eigen ZoneAlarm staan en zien elkaar in een windows thuisnetwerk. Op één van de twee kan ik sinds kort geen verbinding meer krijgen met www.google.nl. Voor zover ik heb kunnen nagaan staan alle instellingen van de browser en van ZA letterlijk identiek op beide apparaten. Op de probleemcomputer kan ik verder wel gewoon naar het internet, en Altavista bijvoorbeeld doet het prima. Ik vind het een wonder! Wie heeft hier een goed idee?

Sinds ik NIS gebruik heb geen ZA meer op de PC.
Welke versie van IE gebruik jij nu?
Je kan bij IE maar ook bij een firewall instellen welke pagina mag wel of niet door.
Misschien is op 1 PC : google.nl in dat lijst van restrictie terecht gekomen.

Falco

Dank voor snelle reply.

- wat is NIS ?
- In ZA geen woord over de Googlesite of internetadres te vinden.
- In IE ook niet, of het moet een tabje zijn waar ik nog niet achter ben. Ik heb versie 6.0.2800.1106 met een hele serie updates erachter. Maar het verbluffende feit blijft: op de andere computer staan alle instellen precies hetzelfde, en daar is geen probleem...

-NIS = Norton Internet Security, zit naast anti-virus ook firewall in.
-Kan moeilijg van hier zien hoe ZA nu werkt, dus...
-Heb ik versie 6 gebruikt maar had veel problemen mee dus nu gebruik ik 5.5. Misschien is je IE op de 1 PC beschadigd. IE heeft ook een herstel functie.
Start/Instellingen/Configuratie/Software. Als je daar op IE klikt en dan Toevoegen/Verwijderen dan moet je de keuze krijgen voor herstel (of verwijderen).
Gebruik je geen andere beveiliging progje?
Falco
Zijn misschien je IE restricties ingeschakeld? In het venster IE klik op Extra/Internet Opties/Inhoud.
Daar kun je een lijst maken van goedgekeurde sites.
Maar nogmaals, misschien is de IE beschadigd??

Laatst bewerkt:
NIS = Norton Internet Security
Google is een site die je opent of niet opent. Daar zijn geen restricties aan verbonden.
Vaste IP adressen en eigen ZA ( en hopelijk ook tegen virussen beschermd) ... en ik veronderstel dat alles zorgvuldig is geinstalleerd? Als Altavista kan, en bv vindex ook, wordt het wel een tikkie weird-zoekmaschien is zoekmaschien.

Nee, hiermee:
"Op één van de twee kan ik sinds kort geen verbinding meer krijgen met www.google.nl." uit de eerste post in deze thread.

Allen bijzondere dank! Files "HOSTS" en "LMHOSTS" verwijderd, probleem opgelost. Zie bijgaande link die ik via een andere weg toegestuurd kreeg:

http://www.jeroen.com/weblog/pivot/entry.php?uid=standard-114

Als er inderdaad nog een hijacker rondslingert, dan merk ik dat vast wel weer, en zal ik de voorgestelde drastischer maatregelen nemen. Voorlopig wacht ik het af.
By the way: worden genoemde files ergens door gecreeerd? Wanneer, waarom? Volgens mij zijn ze met Kazaa (lite) meegekomen, "host" in ieder geval. Heb Kazaa inmiddels ook verwijderd overigens, was ik toch al van plan.

Groeten,

Laatst bewerkt:
Geplaatst door edwinus
Heeft dat niet met dit te maken.

Dus toch. Als je hier ook naar het bericht van l.slaats had gekeken.
Ik kon op wo 1-10-2003 (`s nachts ) google eventjes ook helemaal niet bereiken .Maar naar een kwartier ging het inneens weer ,wist toen niet , wat er aan de hand was.
Die topic waarin ik dat vroeg waarom ,is ineens verdwenen.Had daar wel gemeld dat het ineens wel weer ging.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=135146&goto=newpost was het.
Je zal nou inderdaad niks meer zien.
The Exorcist en fuego hadden daar nog op gereageerd.
Dat van fuego kon ik ook niet meer lezen die zal het ook wel hebben verwijderd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan