Anti Spyware in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Heb Windows 10 vanuit Windows 8.1 geïnstalleerd.
Kreeg de melding dat enkele zaken niet waren geïnstalleerd vanwege niet compatibel met Windows 10.
O.a. Spybot Search & Destroy.
Moet ik opnieuw een ant-spyware installeren en zo ja, dewelke? Of is dat geïntegreerd in Windows 10? Bij de vragen om apps al dan niet in te schakelen heb ik voor "no" geopteerd voor het meeste wat aan Microsoft wordt doorgegeven.
 
100% compatibel.

Avast is een anti-virus en MBAM scant op malware.

De gratis versie volstaat, eventuele proefaanbiedingen voor de volledige versie mag je dan ook uitvinken (op het einde van het installatieproces).
 
zet deze er ook op SUPERAntiSpyware Free Edition :thumb:
 
Ben niet meteen overtuigd van het nut van SuperAntiSpyware, wordt niet gebruikt door malwarebehandelaars.

Tegenwoordig komt die trouwens met gebundelde software, begrijpe wie begrijpen kan.
 
MBAM heeft 119 "potentieel ongewenste programma's" gevonden. Bijna allemaal van Lenovo. Heb geen idee wat die doen en of ik ze nu best verwijder of niet?
 
Ben niet meteen overtuigd van het nut van SuperAntiSpyware, wordt niet gebruikt door malwarebehandelaars.

Tegenwoordig komt die trouwens met gebundelde software, begrijpe wie begrijpen kan.

Bovendien zet SAS zich zelf automatisch in "active modus" waardoor deze gaat strijden met AVAST om de cycles.
Verder ben ik ook niet zo enthousiast over SAS. Toen ik deze had geinstalleerd kon mijn PC de volgende dag niet meer starten en vroeg Windows om een Start-herstel-actie. Daarna starte Windows weer gewoon op en was SAS verdwenen. Het kan toeval zijn, maar toch.........

MBAM heeft 119 "potentieel ongewenste programma's" gevonden. Bijna allemaal van Lenovo. Heb geen idee wat die doen en of ik ze nu best verwijder of niet?

Mijn ervaring is dat wat Malwarebytes vindt ook maar beter verwijderd kan worden. Maak anders eerst een herstelpunt voordat u Malwarebytes zijn werk laat doen. Kunt u altijd weer terug als blijkt dat malwarebytes wat te enthousiast geweest is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Normaliter verwijdert MBAM enkel dingen die veilig kunnen verwijderd worden.

Wil je nog meer zekerheid dan een herstelpunt maak dan een image van je PC, is sowieso een aanrader bij een nieuw toestel / nieuwe installatie.

Wil je meer zekerheid over wat MBAM nu exact gaat verwijderen ga dan eens ten rade met het door MBAM voorgestelde lijstje op een forum zoals hijackthis.nl of bleepingcomputer.com.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan