anti-virus/-spam en/ firewalls voor i-pads

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
Ik heb sinds kort een i-pad tablet van apple
en ik vraag me af of voor dit apparaat ook virusscanners en malwarezoekers nodig zijn?
 
Waarom zou je dat nodig hebben?
Alle apps die je kunt kopen en downloaden in de App Store worden door Apple gecontroleerd voor ze de App Store in gaan. Deze zijn dus virusvrij.
Bij Android is die controle een heel stuk lager en heb je sneller kans op virussen (dit is ook al bewezen).
 
Veel besmettingen komen via web sites die u bezoekt en attachments aan e-mails. Een belangrijk doel van AV-software is om deze zaken tegen te houden. Daar helpt een apps-store echt niet tegen.
Vroeg of laat zal ook op apple hardware AV-software nodig zijn. De reden dat er zoveel malware voor windows is is omdat dat het meest gebruikte besturingssysteem is. Op het moment dat ois een bepaald volume aan gebruikt overschrijdt wordt het aantrekkelijk voor de makers van virussen en malware om zich daar op te richten.
 
apple heeft geen virusscanners nodig want trouwens is al ingebouwd in os x mountain lion etc door de updates heen ....... ;)
 
@ Spocky, dit gaat niet over OS X, maar over iOS. Voor de iPad.
 
oke ja dan nog ios heeft ook een ingebouwde beveiliging via de updates dat het krijgt dus om een bijkomende antivirus te installeren is niet nodig ;)
 
Waarom zou je dat nodig hebben?
Alle apps die je kunt kopen en downloaden in de App Store worden door Apple gecontroleerd voor ze de App Store in gaan. Deze zijn dus virusvrij.
Bij Android is die controle een heel stuk lager en heb je sneller kans op virussen (dit is ook al bewezen).


dat was precies wat ik verwachtte en ik dank je voor de bevestiging van mijn verwachtingen - lang leve i....:love:
woutertjuh bedankt
 
Tja...ik wil toch nog even reageren... Ik blijf het eens met woutertjuh88.
Alle i-ossen zijn vrijwel ongevoelig voor viri en spy/spam-achtigen...
Ook sinds ik op mijn Desktop pc met win7 alleen nog maar de eigen beschermers gebruik, aangevuld met adaware en MBAM,
heb ik nooit gedonder waarmee ook...:thumb:
sxxs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan