Anti Virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

nurbeb

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2010
Enige tijd geleden een antivirus programma geïnstalleerd. proefversie met tijdlimiet, die nu verstreken is en krijg reeds bij opstarten een scherm van "Windows Antivirus" wat niet weg te krijgen is. Moet het programma kopen.
Ook in de veilige mode kom ik niet verder.
Heeft iemand enig idee?

Bvd
Ben

Hoi,

Misschien even melden om welke virus programma het gaat vaak hebben die een eigen de-instaleer software

oei oei, dat lijkt me wel een fake antivirus programma, ze noemen dit ook een rogue antivirus, kun je me is de link doorsturen van dit zogezegde antivirus?

Helaas, zodra ik de computer opstart, laad het programma en er komt een scherm naar voren, zie bijgaande afbeelding.DSC06196-1.jpg
Kan verder helemaal niets.

zoals ik al dacht is het een fake antivirus, het maakt juist virussen aan en niet andersom,luister installeer Malwarebytes Anti-Malware en installeer de gratis versie niet de pro versie ,daarna updaten en hop scannen maar en laat ons weten wat het resultaat is, eventueel het logfile opsturen naar hier aub?

Hoi,

bovenstaande even in veilige modus doen aangezien je gelijk dat voor je neus krijgt meestal tijdens het opstarten op f8 trommelen is veilige modus

@spocky
logfile opsturen naar hier aub?
Spyware logs kijken wij hier al jaren niet meer na, zou je redelijkerwijs moeten weten.

Naast Mbam in safemode ook in de normale modus ADWcleaner de boel laten scannen.
Dat je firewall etc zijn uitgeschakeld, mag je je probleem wel als zeer ernstig bestempelen.

Laatst bewerkt:
Dat zou ik wel willen, maar zowel in normale als in veilige mode komt het boven bijgevoegde scherm en ik kan niets, als ik het scherm probeer weg te klikken, "x" rechtsboven, krijg ik het scherm bijgaand, als ik in settings aanvink "AllowUnprotected Startup" kom ik wel op het bureaublad, maar als ik dan een programma, internet explorer probeer te starten komt scherm nummer 2 en houdt het op.

Bekijk bijlage 197993Bekijk bijlage 197995

In dat geval zou je via een andere pc de kaspersky rescue disk kunnen downloaden en branden.
Met die disc de geinfecteerde pc opstarten en die disc z'n werk laten doen.

@spocky

Spyware logs kijken wij hier al jaren niet meer na, zou je redelijkerwijs moeten weten.

Naast Mbam in safemode ook in de normale modus ADWcleaner de boel laten scannen.
Dat je firewall etc zijn uitgeschakeld, mag je je probleem wel als zeer ernstig bestempelen.

het was maar om te zien wat voor rommel er gevonden is, meer niet ;)

Iemand probeerde de onlangs vrijgegeven gratis antivirus YAC?
Ik heb gebruikt voor een tijdje en het werkt fatsoenlijk nu toe.

Iemand probeerde de onlangs vrijgegeven gratis antivirus YAC?
Ik heb gebruikt voor een tijdje en het werkt fatsoenlijk nu toe.

Gebruik geen onbekende programma's voor de beveiliging. Kies iets dat in ieder geval getest is door AV-Comparatives, AV-Test en MRG.

De link naar de yac website wordt trouwens geblokkeerd door de beveiliging op mijn systeem en ik zie op virustotal dat het door meerdere programma's wordt geblokkeerd.

Dat zou ik wel willen, maar zowel in normale als in veilige mode komt het boven bijgevoegde scherm en ik kan niets, als ik het scherm probeer weg te klikken, "x" rechtsboven, krijg ik het scherm bijgaand, als ik in settings aanvink "AllowUnprotected Startup" kom ik wel op het bureaublad, maar als ik dan een programma, internet explorer probeer te starten komt scherm nummer 2 en houdt het op.

Bekijk bijlage 197993Bekijk bijlage 197995

installeer kickstart van Hitman pro : http://www.surfright.nl/nl/downloads/

Ik heb de oplossing voor het probleem gevonden, de Kaspersky Rescue Disk 10 gedownload en laten draaien,
Het duurde wel even, maar het resultaat was, dat de laptop weer virus/malware vrij is.

Mensen allemaal bedankt voor jullie nuttige bijdragen, die uiteindelijk hebben gewerkt.

Ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan