Antispam werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Weet iemand soms een verklaring, waarom bij de instelling in ZoneAlarm om alle e-mail te weren waarvan de afzenders niet in de lijst staan van toegestaan, alle spam-ongein toch gewoon doorkomt? Om dezelfde reden heb ik Norton Antispam er ook al afgegooid. Op vragen hieromtrent bij Symantec komt stomweg geen reactie.
Het programma Agruspam krijg ik niet werkend voor gebruik in Outlook Express.
Wie, o wie?

Pimpernel.

Dan moet je norton afstellen, waarschijnlijk staat die te hoog afgesteld dat hij alles voor spam aan ziet.

Antispam

Sorry, beste Humpe, maar als het zo zijn dat Norton te hoog afgesteld zou zijn, zou er niets doorkomen. Het tegendeel is waar: alles fietst er gewoon doorheen!

Pimpernel.

Ik heb het bij mij even na gekeken, daar stond het niveau gemiddeld, wat standaard is.

Spam

Beste Humpe,

In mijn versie van Norton Antispam 2004 is de optie ingeschakeld om alles te weren wat niet in de lijst 'toegestane afzenders' staat. De laatste updates van deze versie zijn bijgewerkt doch het werkt absoluut niet. De geldigheidsduur van het programma loopt nog tot 20-1-2007, het kan dus niets met veroudering te maken hebben, dacht ik.
Ook de firewall ZoneAlarm houdt het niet tegen met de daarin eveneens ingestelde lijst van toegestane afzenders.
Ik zet nu het filterniveau van gemiddeld naar hoog. M.i. zal dit dan ook niet werken maar wie weet?
Opmerkelijk is ook dat je het programma NAS nergens meer in de winkels ziet liggen. Wegens onbruikbaarheid misschien?
Pimpernel.

Laatst bewerkt:
Dan praten we denkelijk langs elkaar heen. Ik heb nl. de 2005 versie.

Spam

M.i. maakt het niet uit, versie 2004 of 2005: ze zouden moeten werken. Hoe ik 2004 ook instel het werkt absoluut niet. Het gaat er nu definitief af en geen Norton Antispam meer. De vraag blijft of andere merken wel werken. Eén ding staat vast: die verrekte spam begint een ware plaag te worden, soms wel 100 %!

Pimpernel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan