Antispyspider

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
WindowsXP home
Hallo Helper,
Door schade en....... word ik misschien wijs;).

Probleem:
Plotseling werd mijn beeldscherm rood.
Daarna meldingen dat ik een virus had en het programma Antispysider mij kon helpen.
Leek een goed programma, was bang dat er nog meer geblokkeerd zou gaan worden en kocht het. Het was de eerste keer dat ik een virus en wel een trojan heb. Het AVG programma had het niet tegengehouden.
Direct na de koop was het rode beeldscherm weer normaal. He, he ik was blij dat het zo snel was opgelost. Later ervaarde ik dat ik vele dingen niet meer kon doen en nog, bijvoorbeeld: diverse programma's zijn geblokkeerd.
Het bericht dat ik ontvang: het bewerken van .....bijv. het register of taakbeheer of...etc. is uitgeschakeld door de systeembeheerder.
Verder vele linken kunnen niet meer geopend worden. Helpmij stuurde mij een bericht gisteren of het afgewerkt zijn van een vraag d.m.v. een link te beantwoorden, ook dat lukte niet.
Probeerde contact op te nemen met Antispysider maar kon geen verbinding krijgen. Het is een USA firma en mijn zoon in Amerika heeft daarheen gebeld, kon ook geen verbinding met ze krijgen.
Via zoeken, google etc. vond ik uit dat het een virusprogramma is.
Ik probeer het nu te verwijderen maar dat lukt mij niet via hijack.nl bijvoorbeeld maar dat lukt mij amateur niet.
Hebben jullie een advies voor mij?
B.v.d. en m.v.g.
Ko

Waarom lukt het niet via hijackthis.nl dan?
Kan je geen log maken of wat dan ook? Alle info vind je op die site in Jip en Janneke taal. Al gelezen?

dacht dat de handleiding daarover wel duidelijk was.

maar ok

mijn excuses

Giezenjh,

kun je wat preciezer aangeven wat bij het hijack logje misgaat?

Frank, verdubbel je leeftijd en verminder de waarde -1
Raymond, verdubbel je leeftijd en vermeerder de waarde +1

Dan heb je Giezenjh.
Wellicht dat een redelijk "kleurrijk" forum als Nucia dan mogelijk net even wat minder vlot wegleest dan het vrij rustige startscherm van de Helpmij?

Laatst bewerkt:
Ik zeg toch niks vervelends? Ik vraag netjes waar het fout gaat zodat ik verder kan helpen!
Natuurlijk snap ik ongeacht leeftijd dat niet iedereen het ondanks uitleg zomaar kan :)

Laatst bewerkt:
Ik zeg toch niks vervelends? Ik vraag netjes waar het fout gaat zodat ik verder kan helpen!
Natuurlijk snap ik ongeacht leeftijd dat niet iedereen het ondanks uitleg zomaar kan :)

Nee, dat bedoelde ik ook niet, geen verkeerd woord gelezen van jullie. Als dat zo overkomt, mijn excuses!
Ik wilde jullie alleen attent maken óp dat feit.

Antspyspider

Waarom lukt het niet via hijackthis.nl dan?
Kan je geen log maken of wat dan ook? Alle info vind je op die site in Jip en Janneke taal. Al gelezen?

Er staat zoveel in het register en zag niets betreffende maar ik heb het toch misschien ergens overgeslagen en daarnaast men waarschuwt voor het maken van foute verwijderingen en zolang ik niet zeker ben verwijder ik niets.
Ik ga het nog een proberen, de site Jip en Janneke taal heb ik nog niet gezien, ik ga kijken.
Alsnog hartelijk dank voor jouw advies.
Ko

Giezenjh,

kun je wat preciezer aangeven wat bij het hijack logje misgaat?

Frank, verdubbel je leeftijd en verminder de waarde -1
Raymond, verdubbel je leeftijd en vermeerder de waarde +1

Dan heb je Giezenjh.
Wellicht dat een redelijk "kleurrijk" forum als Nucia dan mogelijk net even wat minder vlot wegleest dan het vrij rustige startscherm van de Helpmij?

Bedankt Pasja, ga alle adviezen VOORZICHTIG uitvoeren. Ik hoop op een beetje geluk.
Gegroet,
Ko

Er staat zoveel in het register en zag niets betreffende maar ik heb het toch misschien ergens overgeslagen en daarnaast men waarschuwt voor het maken van foute verwijderingen en zolang ik niet zeker ben verwijder ik niets.
Ik ga het nog een proberen, de site Jip en Janneke taal heb ik nog niet gezien, ik ga kijken.
Alsnog hartelijk dank voor jouw advies.
Ko

Hoi,

Met het programma Hijackthis kan je zelf ook niet werken. daar zijn experts voor nodig en die vind je op www.nucia.eu of op www.hijackthis.nl

Dan maak je een log en die plaats je daar en experts van die site helpen je dan verder. DUS NIET ZELF MEE GAAN WERKEN !! Alleen een log maken en plaatsen op deze sites en je daar verder laten helpen.

Hoi,

Met het programma Hijackthis kan je zelf ook niet werken. daar zijn experts voor nodig en die vind je op www.nucia.eu of op www.hijackthis.nl

Dan maak je een log en die plaats je daar en experts van die site helpen je dan verder. DUS NIET ZELF MEE GAAN WERKEN !! Alleen een log maken en plaatsen op deze sites en je daar verder laten helpen.

Bedankt Ray, Ik ga er weer eens op mijn gemak voor zitten en een en andere ontvangen instructie uitvoeren.
mijn vrees om het zelf te doen was dus gegrond.
Ik laat het weten als het wat wordt!
Gegroet,
Ko

Ik heb het recentelijk nog bij een kennis mogen beleven en na 6 keer instructies te hebben ontvangen (en uitgevoerd) waarbij 4x een programma / tooltje moest worden gedownload, was alle ellende verdwenen.

Zéér belangrijk is dat je daar ontvangen instructies letterlijk uitvoert.

Succes!

Ik heb het recentelijk nog bij een kennis mogen beleven en na 6 keer instructies te hebben ontvangen (en uitgevoerd) waarbij 4x een programma / tooltje moest worden gedownload, was alle ellende verdwenen.

Zéér belangrijk is dat je daar ontvangen instructies letterlijk uitvoert.

Succes!

Bedankt voor de reaktie Pasja,
Iedere keer als ik van bijv. ook Helmij een link ontvang, kan ik hem van daaruit niet openen, moet kopieren en plakken in mijn server om hem te openen.
Gegroet,
Ko

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan