Antivir Personal Edition geinstalleerd traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Collacol

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Hoi,

Ik heb zojuist op mijn nieuwe pc (Windows XP) AntiVir Personal Edition geinstalleerd.
Er was al een proefversie van Norton geinstalleerd en blijkbaar botst dit met elkaar, want de snelheid van mijn pc is niet snel meer te noemen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor.
Hoe kan ik AntiVir deinstalleren (lijkt mij de oplossing).

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Nicole

Beter de Proef versie van NORTON verwijderen,of je moet hem aan willen schaffen.

Zit er in AVR geen Uninstal dan?

Uninstall antivir

Hoi,

Allereerst super dat je reageert.
Wanneer ik naar program files ga en vervolgens naar AntiVir zie ik geen uninstall mogelijkheid.
Norton wil ik er sowieso wel vanaf hebben, maar ik heb her en der gelezen dat het toch overal bestandjes achterlaat in diverse mappen. Er zit nu een of andere testversie voor 60 dagen op.
Daarom wilde ik AntiVir nu verwijderen en dan na de 60 dagen alsnog installeren.

Groetjes,
Nicole

Collacol zei:
Hoi,

Allereerst super dat je reageert.
Wanneer ik naar program files ga en vervolgens naar AntiVir zie ik geen uninstall mogelijkheid.
Norton wil ik er sowieso wel vanaf hebben, maar ik heb her en der gelezen dat het toch overal bestandjes achterlaat in diverse mappen. Er zit nu een of andere testversie voor 60 dagen op.
Daarom wilde ik AntiVir nu verwijderen en dan na de 60 dagen alsnog installeren.

Groetjes,
Nicole
^

Via Confugiratie scherm / Software volgens mij wel

reactie Antivir

Ik ga het gelijk proberen, maar het duurt ongeveer 10 minuten voordat ik mijn configuratiescherm kan openen.
Reactie volgt dus!

Collacol zei:
Ik ga het gelijk proberen, maar het duurt ongeveer 10 minuten voordat ik mijn configuratiescherm kan openen.
Reactie volgt dus!

Dan slaap ik denk al,maar morgen is er wer een dag

Een mogelijkheid.

Download regcleaner en verwijder uit de opstartlijst alles wat aan norton of AntiVir doet denken.

Daarna kun je de zaken met de hand verwijderen.

Ik zou je AVG adviseren, is gratis en betrouwbaar.

www.free.grisoft.com

Eric.

Regcleaner

Hoi Eric,

Allereerst bedankt dat je reageert.

Ga, wanneer een en ander is opgelost, gelijk AVG installeren. Kan je een download van regcleaner via Google makkelijk vinden. Of heb je nog tips.
Hoor het graag!

Nicole

Laatst bewerkt:
google

Zat me even "wezenloos" te staren op het andere scherm en nog niet gegoogled.
Maar een google-actie duurt momenteel 20 minuten.
Krijg daarnaast continue de melding dat rundll32.exe niet reageert, dus.....

Ik ga het toch nog een keer proberen....kijken of ik kan googlen:confused:

Configuratiescherm bereikt

Ben nu eindelijk (na een hele poos geduld) in mijn configuratiescherm aanbeland en heb op verwijderen van AntiVir geklikt.
Zal dit vervolgens ook doen met Norton (die geef ik de schuld), desnoods via regcleaner en zal daarna jouw tip volgen om AVG te installeren.

Hij loopt in ieder geval weer als een trein nu AntiVir er af is.

Superbedankt voor je hulp en welterusten voor nu/straks!

Groetjes,
Nicole

Draai nooit twee antivirus programma's, ze zullen altijd botsen. Één antivirus programma is genoeg en beter voor je computer. Ik vraag me eigelijk af waarom nog niemand dat heeft gezegd.

Antivirus

Bedankt voor alle tips.
En dat je niet meerdere antivirus software tegelijkertijd moet laten draaien ben ik inmiddels achter

Nogmaals bedankt!
Nicole.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan