Antivirus best?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraarbrtt

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Wat is het BESTE antivirus programma dat er bestaat?

Dus die bijna alles vind + ook kan VERWIJDEREN?

de knop om je pc niet op te zetten ...

ff serieus : kan niemand op antwoorden !

Ik gebruik norton antivirus van symantec.
Vind dit zelf een zeer fijn programma. Zit wel kosten
plaatje aan, maar je krijgt er dan ook wat voor.
- Dagelijkse autmatiche updates (kan ook handmatig)
- Beveilgt emails (soms iets te goed)
- Verdedigt tegen bekend en onbekende bedreigingen
(dat laatste snap ik alleen nog niet hoe kun je iets
beveiligen als het onbekend is .
- en je kunt door symantec je pc laten controleren door hun server.

Maar kiezen is altijd moeilijk :D

Inderdaad, zoals de jean zegt kan niemand dit beantwoorden.
Als je echt met een goede anti virus aan de gang wilt, moet je een paar van die testen bekijken.
In computerbladen vergelijken ze vaak de verschillende soorten anti virussen.
Ik heb er hier eentje uit 2004 bij de hand.
Dat het een jaartje geleden is geeft (bijna) niet, antivirussen komen meestal gedurende een wat langere periode uit.

Bij PCM komt:

Panda AV Titanium 2004 als beste uit de test.
Sophos anti-virus komt als nummer 2 uit de test
AntiVir komt als 3e uit de test

Panda -> Link
Sophos -> Link
Antivir -> Link

Zelf gebruik ik AntiVir, bevalt me goed!

Hopelijk kan je er iets mee,
Simon

Geplaatst door takumi
Ik gebruik norton antivirus van symantec.
Vind dit zelf een zeer fijn programma. Zit wel kosten
plaatje aan, maar je krijgt er dan ook wat voor.
- Dagelijkse autmatiche updates (kan ook handmatig)
- Beveilgt emails (soms iets te goed)
- Verdedigt tegen bekend en onbekende bedreigingen
(dat laatste snap ik alleen nog niet hoe kun je iets
beveiligen als het onbekend is .
- en je kunt door symantec je pc laten controleren door hun server.

Maar kiezen is altijd moeilijk :D
persoonlijk wil ik nix van norton weten ... is veel te belastend voor je systeem, en de automatische updates zijn dun gezaaid, alleen op donderdagmorgen en als er een grote uitbraak is ... de manuele updates zijn altijd rond de 8 mb, wat te gek is om los te lopen, avg en avast updaten meermaals daags, hebben updates van slechts enkele kb's en zijn alle 2 volledig gratis .

Geplaatst door de jean
persoonlijk wil ik nix van norton weten ... is veel te belastend voor je systeem, en de automatische updates zijn dun gezaaid, alleen op donderdagmorgen en als er een grote uitbraak is ... de manuele updates zijn altijd rond de 8 mb, wat te gek is om los te lopen, avg en avast updaten meermaals daags, hebben updates van slechts enkele kb's en zijn alle 2 volledig gratis .

Hoor ik meerdere mensen over dat je systeem te zwaar belast word. zelf weinig last van, maar dat kan natuurlijk ook zo zijn dat ik niet zo ******* veel doe met me pc

Geplaatst door Freakiej
Inderdaad, zoals de jean zegt kan niemand dit beantwoorden.
Als je echt met een goede anti virus aan de gang wilt, moet je een paar van die testen bekijken.
In computerbladen vergelijken ze vaak de verschillende soorten anti virussen.
Ik heb er hier eentje uit 2004 bij de hand.
Dat het een jaartje geleden is geeft (bijna) niet, antivirussen komen meestal gedurende een wat langere periode uit.

Bij PCM komt:

Panda AV Titanium 2004 als beste uit de test.
Sophos anti-virus komt als nummer 2 uit de test
AntiVir komt als 3e uit de test

Panda -> Link
Sophos -> Link
Antivir -> Link

Zelf gebruik ik AntiVir, bevalt me goed!

Hopelijk kan je er iets mee,
Simon
ik ken antivir niet ... zit er ook een emailscanner in ?

Geplaatst door takumi

Hoor ik meerdere mensen over dat je systeem te zwaar belast word. zelf weinig last van, maar dat kan natuurlijk ook zo zijn dat ik niet zo ******* veel doe met me pc
ik heb een P4 2.4 met 512 ddr, en de opstarttijd met norton is erg lang vergeleken met avg die er nu opstaat ...

Nee zit er helaas niet in. Is idd een minpuntje.
Maar wanneer jij het bestand download detecteert AntiVir het virus gelijk :)

Norton is idd een programma dat je systeem zwaar belast, en het is tamelijk duur ivm AntiVir (gratis:))

Ik gebruik zelf Avast Home Edition. Gratis, werkt prima, geen resource hog, goeie updates :)

Beste antivirus

Wat denken jullie persoonlijk zelf van AVG Pro ??? beter dan avast of niet?

Ik heb zo iets van een antivir programma die garaties is kan toch niet veel te bieden hebben? Of heb ik het mis?

ik werk al jaren met AVG op mijn pc
nooit klachten over en doet z'n werk behoorlijk goed
:thumb:

Re: Beste antivirus

Geplaatst door geraarbrtt

Ik heb zo iets van een antivir programma die garaties is kan toch niet veel te bieden hebben? Of heb ik het mis?

Komt bij PCM als 2e uit de test. Dat zegt toch wel wat, niet dan?
Test was freeware en shareware gemixt :)

Re: Beste antivirus

Helemaal mis. :)
Ik gebruik al jaren gratis beveiligingssoftware - AVG Free Edition en ZoneAlarm Free Edition. Deze werken perfect.
AVG heeft een prima e-mailscanner en update zonodig elke dag automatisch. De updates zijn klein, meestal enkele tientallen kB's. Daarnaast krijg je automatisch bericht als er een nieuwe versie van het programma beschikbaar is.
ZoneAlarm zorgt ervoor dat je pc volkomen "onzichtbaar" is voor de buitenwereld (lees: hackers). Ook van dit programma krijg je een melding als er een nieuwe versie beschikbaar is.
Beide programma's zijn zeer gebruiksvriendelijk - alles wijst zich vanzelf.
Bovendien gebruiken ze nauwelijks systeemvermogen - zie bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
antivirussen

Zone alarm?

Ik gebruik de firewall van windows service pack 2 is dat niet goed meschien?

Re: antivirussen

Ik gebruik de firewall van windows service pack 2 is dat niet goed meschien?
Ik gebruik zelf Windows 98SE, dus die firewall ken ik niet, maar dit lees ik erover op de site van de Consumentenbond:

"Windows XP heeft standaard een eenvoudige firewall. Na installatie van Service Pack 2 (gratis te downloaden van de Microsoft-site) biedt die meer mogelijkheden. Maar deze firewall controleert alleen inkomend dataverkeer en biedt dus geen bescherming tegen Trojaanse paarden of spyware die informatie naar buiten wil sturen."

ZoneAlarm controleert zowel inkomend als uitgaand verkeer.

Guus.

Laatst bewerkt:
virus programma

Kan er iemand dan aub de site geven waar ik de Gratiese zonealarm kan afhalen.

En nog iest waar zit hem het verschil dan bij bv AVG free en AVG waarvoor je moet betalen?

Laatst bewerkt:
Re: virus programma

En nog iest waar zit hem het verschil dan bij bv AVG free en AVG waarvoor je moet betalen?
De betaalversies van AVG en ZoneAlarm hebben extra mogelijkheden. Welke mogelijkheden dat zijn kun je op de betreffende sites lezen.
Veel mensen denken dat de beveiliging door de gratis versies minder goed is dan die van de betaalversies, maar dat is niet waar - vaak gebruiken de gratis versies precies dezelfde programmakern als de betaalversies.

Guus.

Geplaatst door de jean

Als de Minister-President extra beveiligd moet worden tegen terroristen heeft hij ook minder bewegingsvrijheid, toch?

Ik heb net AVG erafgehaald en Norton AntiVirus geinstalleerd
Na de update en scannen vond Norton toch een virus in mijn
pc . echt waar? echt waar??? echt waar meneer de uil !! mmh..mmh !!
want dieren zijn precies als mensen... met dezelfde mensen
wensen.....oeps!! ..sorry!!! ik liet me even gaan.

Ik heb gehoord dat Panda ook een hoop van je systeem vraagt
maar dat hoort nou eenmaal bij een goede beveiliging
denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan