antivirus in word uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnnyjohnn

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
hallo,

is het mogelijk om in office 2007 de virus-scanner uit te zetten. dit maakt het opstarten en afsluiten van word, exel veel trager. (in outlook mag hij natuurlijk wel aanblijven)

ik zie wel oplossingen voor norton, maar ik gebruik alleen avast (free edition).

alvast bedankt, :D

"In" Office zit geen aan- en uitknop voor je virusscanner, dat zul je moeten regelen in de scanner zelf (uitschakelen)

oké, maar waar? ik heb zowat alle instellingen doorgenomen maar ik zie niets van office of zo staan.

Nee, dat kan wel kloppen. De virussscanner is theoretisch resident aanwezig of juist niet. Mogelijk zijn er scanners die je zodanig kan inregelen dat een bepaalde applicatie wordt uitgesloten, maar ik ken Avast niet, dus..................

toch alvast bednakt voor jullie moeite,

als iemand nog een tip heeft of de oplossinf weet, is dat natuurlijk altijd welkom!

:thumb:

Ik vraag me af of je conclusie dat avast de opstart van word trger maakt.

Ik zit nu achter een pc uit 2003, daar staat avast ook op en office 2007. Geen bijzondere instellingen. Word start binnen een seconde op.....

Wat ik me ook afvraag is of het sowieso verstandig is om zoiets uit te zetten. Wat gebeurt er als je een worddocument uit bv een e-mail opent? Wordt die dan we of niet gescand?

Laatst bewerkt:
outlook mag van mij wel beveiligd blijven. maar er hebben maar een paar familileden mijn echte e-mailadres voor outlook. met vrienden doe ik alles via @live of via @hotmail

maar als ik word opstart dan doet hij er zeker 7-8 seconden over. misschien ligt her eraan dat ik ultimate gebruik? ik heb een 2.2 gh amd prosessor. zoiets zou toch geen probleem moeten zijn?

ik denk trouwens dat antivirus er iets mee te maken heeft. zeker weet ik het ook niet, maar ik zag het toevallig net onderaan het wordschermpje staan. nu zie ik dat niet meer staan...

dat is inderdaad wel lang.

Ik zou eerst eens kijken of je op een nadere manier wat kan optimaliseren, schijfopruiming, defragmentatie en kijken of er niet veel te veel programma's vanzelf mee opstarten.

2007 is natuulijk niet de lichtste versie van office.

ik heb windows pas opnieuw geinstalleerd, zoveel kan er dus niet mee opstarten. er is maar 1 programma waar ik het zeker van weet: mathtype 6.0
is een soort plugin. zou dit ermee te maken kunnen hebben?

outlook mag van mij wel beveiligd blijven. maar er hebben maar een paar familileden mijn echte e-mailadres voor outlook. met vrienden doe ik alles via @live of via @hotmail

maar als ik word opstart dan doet hij er zeker 7-8 seconden over. misschien ligt her eraan dat ik ultimate gebruik? ik heb een 2.2 gh amd prosessor. zoiets zou toch geen probleem moeten zijn?

ik denk trouwens dat antivirus er iets mee te maken heeft. zeker weet ik het ook niet, maar ik zag het toevallig net onderaan het wordschermpje staan. nu zie ik dat niet meer staan...

enig idee hoe zwaar microsoft office 2007 is?
ik heb een Pentium 3.4ghz 1 gig. en doet er ook 8 sec. over.

traag opstarten is met office 2007 heel normaal.
dat doet avast niet. die heb ik ook al een jaar, alleen bij outlouk ja daar scant hij de incoming mail

ah, oké. dan is er weinig aan te doen. ik krijg binnenkort een nieuwe quadcorde van 2.5gh. intotaal 10 GH dus. misschien dat het dan wat sneller gaat.

bedankt og voor de reactie's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan