Antivirus onder W98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Mijn PC is een P2-350 met daarop W98SE. Voreger zat ik op ADSL en had nooit virusproblemen. Sinds kort zit ik op de kabel bij Caiway.nl en het is bingo! Iedere week zit nu m'n PC vol met virussen en kan ik de PC helemaal opnieuw installeren. Hier ben ik niet blij mee en kost me zeeen van tijd.

Ik gebruik alleen MSN en IE6. Ik gebruik geen mailprogramma's. De virussen kunnen dus niet via een mail binnenkomen.

Ik heb AVG7,5, spywareblaster en Adaware draaien en doe iedere dag een update. Desondanks zit m'n PC steeds weer vol met virussen (vandaag Gaelicum A).

Kan het zijn dat dit met Caiway te maken heeft en zo ja wat is er tegen te doen?
Hoe komen die virussen binnen en hoe voorkom ik dat ze binnen komen (ondanks AVG)!?

Het lijkt me sterk dat het provider-afhankelijk is of jouw pc besmet raakt ja of nee. Probeer eens een andere virusscanner zoals NOD32. Daar is een 30dagen versie van, kun je hem in elk geval uitproberen en zien of het verschil maakt

http://www.nod32.nl/download/trial/

Je hebt AVG Anti-Spyware of AVG Anti-Virus?

Als je AVG Anti-Spyware hebt ---> tip van Conficius gebruiken: dus NOD32 installeren en daarmee scannen.
Als je wel AVG Anti-Virus hebt --> is opzich een goed anti-virusprogramma: doe eens een volledige scan met AVG in de Veilige Modus voor de zekerheid om ervoor te zorgen dat ze nu weg zijn.
Sommige trojans halen na besmetting nieuwe rotzooi binnen --> zou zomaar een oorzaak kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Dank je voor de reacties.
Ik gebruik AVG antivirus (antispyware draait er niet op).
Wat doe ik nadat de NOD gebruiksperiode voorbij is? Draait NOD onder W98SE?

Wanneer je 30 dagen voor NOD voorbij zijn ben je er waarschijnlijk al achter of het aan je antivirus ligt of niet. Zo niet, dan kan AVG weer terug op je pc, is nix mis mee, heb hem zelf ook langere tijd gebruikt. Ligt het wel aan je AVG dan kun je overwegen NOD aan te schaffen

Caiway houdt in principe virussen tegen: misschien hebben ze een '' anti-virus '' service maar een volwaardig programma?
Voor echte goede beveiliging zou ik gaan voor NOD32.

en heb je een firewall ook erop staan? Zoniet raad ik je zonealarm personal firewall, maar dan moet je maar is zoeken via google naar een oudere versie voor windows 98. Van antivirus kan je ipv avg misschien is AntiVir proberen, is ook een zeer goede antivirus:thumb: . En ipv IE kan je Mozilla firefox als browser gebruiken, 1000x beter dan dat onstabiele IE!

(btw: heb je alle updates van windows er ook opgezet?)

Inmiddels heb ik een tijdje een oudere versie van zonealarm draaien en tot nu toe geen virussen meer gehad. Blijkbaar wordt er toch via de poorten naar binnen gewurmd door de internetratten.
Bedankt voor je adviezen en meedenken.

Mooi dat alles nu wel goed loopt met ZoneAlarm.:thumb:

Maar je hebt dus ZoneAlarm draaien met de anti-virus functie aan? Die moet je wel updaten, anders kunnen nieuwe virussen enz. ongemerkt naar binnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan