antivirus XP 2008 + starts steeds opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yield

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Over antivirus XP 2008 heb ik veel gelezen en ik hoop en denk hier ook wel met de beschikare info vanaf te komen.

Het probleem is echter: Ik kan nu helemaal niets doen aangezien me PC steeds opnieuw opstart. msconfig kan ik nog net intypen maar de computer reageert hier niet op..... F8 tijdens het opstarten (XP) brengt me niet in de veilige moduskeuze menu maar in keuzemenu voor BOOT (diskette/HD/CD).

Systemherstel lukt niet (geen tijd genoeg voor), en een scan draaien al helemaal niet.

Heeft iemand tips?

Ik heb dit overigens opgelopen dmv een E-card welke ik dacht van mijn vriendin ontvangen te hebben.

Mijn dank is groot!

We gaan dan maar je pc opnieuw installeren met alles er nog op. Zodat je alles wel opnieuw moet installeren, maar je je bestanden wel gewoon houdt. Het belangrijkste dus voor je.

Okey, windows CD erin booten, dan windows installeren klikken (niet repair), dan schijf selecteren etc. Maar niet je partitie formateren, dus zo laten in huidige stand. Dan installeren. hij installeert een nieuwe versie over je oude heen, alle windows bestanden van je HDD worden verwijderd en nieuwe komen er voor in de plaats. hierdoor is je registry ook vernieuwd waar alle sleutels in staan van je programma's, dus opnieuw installeren. Integendeel tot dit, is dat je je bestanden behoudt!

opnieuw installeren

Ik ben nu bezig met alles opnieuw installeren maar loop tegen het volgende probleem: omdat het een nieuwe installatie (geen herstel) betreft heb ik de productkey nodig. De originele CD die ik heb is een OEM versie zonder productkey! Is hier een oplossing voor?

We gaan dan maar je pc opnieuw installeren met alles er nog op. Zodat je alles wel opnieuw moet installeren, maar je je bestanden wel gewoon houdt. Het belangrijkste dus voor je.

Okey, windows CD erin booten, dan windows installeren klikken (niet repair), dan schijf selecteren etc. Maar niet je partitie formateren, dus zo laten in huidige stand. Dan installeren. hij installeert een nieuwe versie over je oude heen, alle windows bestanden van je HDD worden verwijderd en nieuwe komen er voor in de plaats. hierdoor is je registry ook vernieuwd waar alle sleutels in staan van je programma's, dus opnieuw installeren. Integendeel tot dit, is dat je je bestanden behoudt!

De productkey staat in dat geval op een sticker met hologram die ergens op de kast geplakt is.

Kun je de huidige installatie nog in? Dan kun je de key ophalen uit het register.

Je hebt een bepaald programma die de windows cd key van je cd-rom afleest. Zal even op zoek gaan voor je. Dit is trouwens volkomen legaal omdat je de windows cd nodig hebt...

Ik download Magic Bean Keyfinder ook, in versie 2.0.1 lijkt een trojaans paard te zitten want daar waarschuwt Avast! virusscanner voor. Een eerdere versie ophalen (1.51 uit 2006) gaf juist een waarschuwing van AVG Microsoft Office Protectie. Die zegt: potentieel schadelijke software. Daar valt mee te leven. Versie 2.0.1 kent AVG waarschijnlijk nog niet.

Deze programma's hebben natuurlijk een achterdeurtje nodig en dan wordt er dus meestal een virus gevonden maar toch liften virussen ook graag op deze tooltjes mee. Gewoon Russische roulette zonder duidelijke informatie hierover. Het lijkt me daarom beter om de eerdere versie te gebruiken. Versie 1.51.

XP_PC zegt dat het mogelijk is om de key uit het register te lezen, hoe dan? Dit zou heel gemakkelijk zijn. Volgens mij houdt Windows de tekens gedeeltelijk verborgen.

XP_PC zegt dat het mogelijk is om de key uit het register te lezen, hoe dan? Dit zou heel gemakkelijk zijn. Volgens mij houdt Windows de tekens gedeeltelijk verborgen.

Met behulp van de Magical Jelly Bean Keyfinder.
Geen virusmelding hier, Kaspersky.

Ik link naar de webpagina, niet naar de exe :).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan