antivirusprogramma te zwaar vr pc??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenza

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
hi,

ik heb weer eens een vraagje. ;) sinds een paar weken heb ik totaal geen bescherming op mijn pc omdat deze geen enkele antivirusprogramma aankan. hij begint zwaar te blazen en valt dan onverbiddelijk uit.. :( erg leuk is het niet aangezien ik vermoed dat mijn pc geinfecteerd is met trojanen. ik heb dus verschillende antivirusprogramma's geprobeerd : windows live care, avg, trend micro, avast... geen enkel prog geraakt tot het einde... kent iemand een prog dat niet veel vermogen vraagt of hoe ik mijn pc kan doen volhouden tot het einde dat het gescand heeft? of hoe ik mijn pc kan doen afkoelen zodat hij niet telkens uitvalt?

groetjes,
kenza

Heb je het schitterende apparaat als eens open gemaakt om te checken of de ventilatoren en koelblokken niet vol met stof zitten?

euh? wat betekent dat? ik ken niets v pc's... kan ik dat zelf doen?

Jouw oplossing (buiten het gegeven wat ErpCity je aandraagt) is vrij simpel.
Verwijder alle progamma's die duiden op antivirus, antispyware etc.
Vervolgens installeer je http://www.microsoft.com/Security_Essentials/ en scan je je pc volledig
Heb je geluk, dan zijn al je problemen opgelost.

PS. Je moet wel een legale versie gebruiken, anders lukt het niet.

En als je er niet in slaagt om MBAM-free en A-squared-free te downloaden, te updaten en een scan uit te voeren (liefst in Veilige modus, dan worden geen virusprogjes meegeladen die virusscanners kunnen frustreren) ga dan maar gelijk naar
http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12

ok ik ga het nu even proberen.. hopen dat het lukt. hihi

ik heb dat v windows geprobeerd en het is gelukt. aangezien ik er niets v ken, weet je of het antispyware ook wegdoet en trojanen, enz? mss is dit een domme vraag maar echt, ik ken er echt niets v..

nog een vraagske, hoe komt het dat mijn pc zo blies als ik een antivirusprog liet draaien?

Dan is dit een mooie site voor je om het te leren.
Maar wil je ook proberen, om Nederlands te schrijven ? Die afkortingen begrijp ik (en met mij misschien wel meerderen) niet altijd.

Dat je ventilator aan de gang gaat, is niet vreemd want dergelijke progamma's eisen wel iets van je pc/laptop.
Dat van Microsoft (Security Essentials) houdt ook je Trojans, Wormen e.d. rotzooi in de gaten.

Maar ook hier geldt, zelf ook niet overal op yes klikken, daar dat wel leuk is maar voor je het weet heb je alweer de nodige meuk binnengehaald.

ok, thanks! sorry voor mijn afkortingen. als student ben je vaak geneigd om afkortingen te gebruiken. :o

het is inderdaad echt een supersite waar ik erg veel leer! :thumb::thumb::thumb: ik ben supergelukkig dat er mensen als jullie zijn die mensjes als ik kunnen helpen die echt totaal niets van pc's kennen. :p

ik denk dat mijn vraag opgelost is nu.

thanks voor de hulp en waarschijnlijk tot binnenkort? hihi:p

groetjes,
kenza

ok, thanks! sorry voor mijn afkortingen. als student ben je vaak geneigd om afkortingen te gebruiken. :o
Je bent vooral geneigd het woordje van af te korten. Hetgeen veelal nergens op slaat want je vult het aan met twee punten, b.v. v.. Ik wil je dus verzoeken om de volgende keer gewoon normale woorden te gebruiken zodat iedereen het snapt. Dat is toch wel het minste wat we van de tegenwoordige student mogen verwachten. ;)

jaja, ik zal niet meer afkorten..:p misschien korten de studenten in België anders af dan in Nederland. :D

groetjes,
kenza

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan