Antivrus software start niet automatisch op ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenkepiepers

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
Berichten
5
hallo,

Mijn antivirus software start niet meer automatisch op ? Ik zie hem wel nog staan in de processenlist (ctrl+Alt+delete) maar niet in de icoonbar (bij de klok ?).

Hoe kan dit ?
Ik heb nu Avg antivirus, ik heb deze geinstalleert omdat ik bij NOD 32 juist hetzelfde probleem had.

M.v.g. ruben
 
klik es rechts op de balk onderaan, eigenschappen en dan niet-actieve pictogrammen opruimen ... soms staan er ook enkele actieve verstopt. Trouwens, staat er onder je mails de melding "gecontroleerd door ..." ??
 
Ik dacht dat hij in mijn processen lijst stond maar blijkbaar niet, de antivirus software start dus gewoon niet op als ik mijn pc aanleg. :shocked:

Sygate firewall en spysweeper doen dat overigens wel ? :confused:

wie kan mij verder helpen ?
 
kijk es bij opties ... zie dat er aangevinkt staat, opstarten met windows ... sommige anti-spyware proggies betetten dat er een item wordt toegevoegd aan de opstartfolder, kijk dit es na.
Kan je het proggie manueel opstarten ?
 
Ik heb nog eens een reinstall gedaan van de antivirus software, na installatie vraagt hij om opnieuw op te starten, dat doe ik, alles is oke dan (dan start het programma wel op). Maar als ik even later nog eens opnieuw opstart, dan start de antivirus software niet meer op.

Ik heb in spysweeper de programma start-up shield uitgeschakeld.
Ik kan mijn antivirus wel nog manueel opstarten.

Groetjes ruben
 
Je antivirus start hoogstwaarschijnlijk wel op.
Druk eens op ctrl-alt-del en kijk eens of daar nod32kui.exe tussenstaat, zo ja, dan draait je AV gewoon en wordt alleen het 'controlcenter' niet geladen.
Ik heb hier 2 pc's staan, waarvan één met NOD32 en één met AVG en beide hebben exact hetzelfde probleem.
Ik heb nog niet gezocht naar een oplossing, het is irritant maar je bent nog wel beschermt.
 
Is er geen klein virusje dat hij zou moeten detecteren dat ik ergens kan downloaden. Zo kan ik weten of hij werkt.
 
Help, mijn virusscanner reageert pas als ik het bestand handmatig scan! Als ik het download geeft hij geen enkele melding. :shocked:

Dus ik ben nu kwetsbaar voor virussen ?!
 
rubenkepiepers zei:
Help, mijn virusscanner reageert pas als ik het bestand handmatig scan! Als ik het download geeft hij geen enkele melding. :shocked:

Dus ik ben nu kwetsbaar voor virussen ?!
het lijkt wel zo ... :confused:
 
Ondanks dat ik schijnbaar hetzelfde probleem heb, gaan zowel NOD32 als AVG onmiddelijk af als ik daar een bestand wil downloaden. Er lijkt bij jou dus meer aan de hand te zijn.

Doe eens een online scan bij Housecall en Ewido
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan