antwoord adsl provider op wegvallende verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

muntdrop28

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
30
Hallo,

ik heb de laatste tijd veel last van een wegvallende adsl verbinding. Volgens mij ligt dit aan de modem die ik van de provider heb ontvangen aangezien ik geen problemen heb als ik een modem aansluit van een kennis. Helaas kan hij die modem niet missen dus het probleem blijft bestaan.
Ik heb het probleem voorgelegd bij de provider, die geeft echter het volgende antwoord :

"Te lange telefoonbekabeling tussen het ISRA punt en het modem zorgt op een gegeven moment namelijk voor een ruis op uw telefoonlijn waardoor uw signaal steeds langzamer wordt (zie het als een emmer die langzaam volloopt, hoe meer water erin zit hoe minder ruimte er voor lucht is, waarbij de lucht synoniem is voor het ADSL signaal in uw lijn en de ruis het water vertegenwoordigd). Deze ruis, die van nature in elke telefoonlijn aanwezig is, kan alleen worden afgevoerd indien de bekabeling binnenshuis zo kort mogelijk is. Indien dit niet het geval is zal na verloop van tijd uw verbinding langzamer worden en valt deze zo nu en dan zelfs weg en zal uiteindelijk volledig uitvallen. Deze situatie kan zo langzaam verergeren dat u maanden of zelfs jaren zonder merkbare problemen kan internetten. "

De verbinding tussen het isra punt en de modem zelf is met een kabel die nog geen halve meter lang is, die afstand is dus niet te groot.

Ik heb nog nooit gehoord van een 'vollopende kabel'. Is dit uberhaupt mogelijk ? Of probeert de provider me hier af te schepen met een onzinverhaal ?

Wat vinden jullie ?

thanks, Ralph
 
Dit is een onzin verhaal. Een kabel zou niet vollopen. Anders had je dat bij stroomkabels ook.

Heb je de modem ook al een keer gereset? Wat voor een modem heb je.

Heb hier een Zyxel geval van Telfort. Die op de homepage (van de pagina in de modem) laat zien hoeveel kbit er binnen komt. Misschien heb jij die ook?

Bovendien, is mijn kabel vanuit het isra-punt nog geen 20 cm. Heb nergens last van. (Dus een halfe meter moet ook geen probleem zijn. Die lengte hing er eerst.)
 
heb inderdaad de standaard zyxel modem van Telfort. Vond het verhaal van een vollopende kabel ook al vaag, zal ze zo eens antwoorden dat ik de vraag opnieuw zal stellen en deze keer serieus geholpen wil worden.
 
Het is toch echt geen onzin verhaal hoor......
 
Vind het wel erg vreemd anders. Enige wat ze met 'Vollopen' kunnen bedoelen is dat het over belast wordt..

Er kan steeds meer ruis op de lijn komen, waardoor het daadwerkelijke signaal steeds meer onderdrukt wordt en uiteindelijk het onderspit delft
 
en de oplossing daarvoor zou kunnen zijn ?

kabel vervangen tussen modem en aansluitpunt, misschien beschadigd oid ? de huidige is nog geen 50 cm lang dus lijkt me niet te lang,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan