antwoord op hoge temps door gsc Klopt dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter lamp
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lamp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
okey mijn cpu word dus 73 graden warm en als de fan uiteindelijk op maximum is dan valt de temp terug naar 70 en de fan blijft op max draaien. Bij nullast zit hij tegen de 60
Ik heb al betere resultaten gehoort van dezelfde md8383 pc dus ik stuurde maar even een mail naar gsc. wat kreeg ik nu terug. ik zou van de gemeten speedfan temp 12 graden mogen aftrekken om op de intel te komen.
dus volgende antwoord

De aanbevolen maximumtemperatuur is inderdaad 72°C. Van de koeler wordt verwacht dat hij probeert om de temperatuur terug te kunnen brengen tot een 60-tal graden. Maar, de processor in uw computer is een "hete" processor.
Vergeet ook niet dat wanneer u de temperatuur meet met een programma, dat de manier van meten kan verschillen. Zo meet bv. Speedfan de temperatuur in de "core" van de processor. Deze waarden komen niet overeen met de maximumtemperatuurwaarden die Intel aangeeft omtrent de processor. Dit heeft te maken met delta-berekening , maar grofweg mag u zeker 10° à 12° van dit getal aftrekken wanneer u Speedfan gebruikt om aan hetzelfde type waarden van Intel te komen.
De PC treedt sowieso in safe-mode indien de temperatuur te hoog zou oplopen om beschadiging te voorkomen. Indien u er niet gerust in bent, mag u gerust de PC even laten testen in onze hersteldienst maar de temperatuur die u meegeeft is perfect binnen de perken, zelfs al zou deze niet door Speedfan opgemeten zijn.

das wat veel van het goede niet ?
als je er verstand van heb kan je de cpu schoon maaken.dan wat silverartic cool pasta er op doen.
en misschien eens denken over een bettere cpu cooler,
aan te schafen.

een nieuwe koeler dan vervalt wel mijn garantie lijd ik af uit een mail die ik van gsc heb gekregen dus ik dacht ik koop er maar geen. Aan de pasta ga ik voorlopig ook nog niet klooien want ik wil eerst zien of ze een oplossing geven.

antwoord van gsc waaruit duidelijk blijkt dat je je garantie kwijt bent op je cpu. Dus als die per toeval na 1 jaar uitvalt door een constructiefout dan ben je je garantie mooi kwijt want ze gaan beweren dat het aan je koeler licht

normaal is het voldoende een koeler van hoge kwaliteit te installeren zoals de zalman.
De garantie blijft gelden voor alle defecten die niet hun oorzaak vinden door de nieuwe installatie, wat normaal geen probleem mag zijn.

nou ja dan is het wachten tot het systeem helemaal,
uitvald dan ;)
een ander op lossing zal je denk ik hier niet krijgen.
dus neem contact op met de fabriekant

mijn vraag is gewoon of het klopt van die 10 graden aftellen.
Ik zoek dus met deze vraag niet naar een oplossing voor de te hoge temps. Die ken ik genoeg maar er zijn mensen die hun pc met standaart koeler licht bijna 8 graden lager.

het kan klopen en en je zeg ook dat het ook zo was,
in je bios de bios heb 9 van de 10 keer gelijk.
deze temp is echt te hoog ik vind als je garantie heb,
ook dat zij dit moeten herstellen.
te hogen temp kan en zal de cpu zwaar beschadigen.
vat me andere antwoord niet te zwaar op kwam er wat,
ongelukkig uit . ;)

In de bios kan ik het spijtig genoeg niet lezen die bios is zowat verminkt door medion. Ik zou persoonlijk wel willen dat er iets aan gebeurt. waarschijnlijk ligt het prob bij teveel koelpasta of een slecht geplaatst koelblok.

????????
wat bedoel je met verminkt ?
als de bios corupt is moeten ze zekker wat aan doen.

Neen ik zeg alleen maar dat er een paar delen van de bios zijn verborgen zodat ik deze niet zou kunnen instellen. snap je.

hmmz
ben in elk geval blij dat ik geen medion heb dan.
je ben dan geen baas over je pctje :confused:

tja ik ben ook liever de baas over mijn eigen pc maar als ik zag naar wat er allemaal in deze pc zat van grafische etc dan dacht ik van dat krijg ik nooit op een ander

Hallo

Medion zegt zelf in hun mail :

"Indien u er niet gerust in bent, mag u gerust de PC even laten testen in onze hersteldienst"

Er zijn echter problemen bekend , dat bij sommige p.c.'s , het koelvlak verkeerd werd gemonteerd.

Of dit bij u ook het geval is ?????

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan