Antwoord van helpdesk??!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Hoi,

Ik wil het volgende eens vragen aan jullie:
In een andere vraag van mij ( zie link)
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=120416

had ik dus een probleem met telkens weer opstarten in veilige modus.
Nu begon gisteren dat probleem weer, balen dus en ik dacht; ik bel nu maar eens naar de helpdesk van Medion om hen te vragen hoe dat telkens kan.
Als antwoord kreeg ik dat dat te maken heeft met het spelen van gekopieerde spellen.
Daar ligt de oorzaak volgens hen, die spellen gooien heel Windows in de war en dat werkt dan dus niet meer correct.
Maar dat moeten dan toch meer mensen hebben lijkt mij?
Zijn er dus meer mensen hier die ook XP hebben en die dezelfde soort problemen wel eens hebben ( of gehad) met het spelen van gekopieerde spellen?
Ik ben er erg benieuwd naar want als dat niet zo zou zijn ligt het dus aan mijn pc.
Laat jullie horen graag.
Groetjes Jolanda

Standaard rotsmoes om zelf zo weinig mogelijk te hoeven doen. Zeg dat je een schone installatie hebt van Windows, zonder spelletjes e.d.

En als ie voor rotsmoes nr2 gaat en vraagt watvoor andere software je hebt geïnstalleerd, dan zeg je dat je niets hebt gedaan behalve een documentje aangemaakt.

Je probleem kan ik niet verhelpen, kijk iig even op de supportsite of daar nogwat meldingen zijn van mede mediongebruikers.--> www.gsc.be

Laatst bewerkt:
dat is de grootste smoes die ik ooit gehoord heb zeg het komt door gekopieerde spelen ??
Een beetje spel is gewoon 1 op 1 kopie en dus net zo goed of slecht als het origineel is.

He een nieuwe smoes ? Bij chello staat het draaien van Norton onder XP op nr 1 . :D

ik ben het met alle voorgaande "posters" eens, maar een enkele "bijzondere" ervaring wil ik hier toch wel plaatsen:

ik game de laatste 2 jaar eigenlijk nooit meer, m.u.v. 2 games : Settlers4 en RA2. Dit laatste spel (alweer een jaar of 4 oud of zo..?) is niet geschreven (geschikt) voor Windows XP. Middels de compatibiliteitsmodus werkt het echter al tijden prima, dus tot zover niets aan de hand.

Een klein "bugje" in Windows ontstaat wanneer ik tijdens het spel even ALT-TAB. Op het buroblad aangekomen kan ik dan (bijv.) even mijn mail lezen of andere taken uivoeren, maar binnen de minuut of zo looptde pc bijna vast, (bijna bevriezen) om daarna vast te lopen (middels muis en toetsaanslagen bijv. in Word) Ook RA2 kom ik dan niet meer binnen middels ALT-TAB / aanklikken op de taakbalk.

Op CTRL-ALT-DEL drukken en RA2 stoppen is DE oplossing. De PC is daarna weer volledig te bedienen en werkt weer als vanouds.

Het zou misschien kunnen dat sommige games toch iets definitievers met Windows uithalen............................?

Laatst bewerkt:
@ Pasja,

is bekend dat sommige spellen inderdaad problemen geven onder XP meestal is er een patch te halen op de site van de fabrikant van het spel.

Bij planet geven ze ZA de schuld, wat een *****smoes zeg.

Groeten Oossie

Goh, bedankt dat jullie allemaal reageren, zo weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Wat raden jullie mij nu aan te doen?
Nu gaat het goed hoor, hoewel hij het vanmiddag nog 2x heeft gedaan, notabene na C geformateerd te hebben!!!
Maar als hij het blijft doen, toch weer bellen en dan??
Jolanda

Taktiek der eliminatie toepassen ?

Alleen "serieuze" ( MS :D ) software erop (na een format) en vervolgens een voor een de iets "minder serieuze" en / of oudere progjes erop zetten en even een dag of wat kijken wat er gebeurt. Blijft 'ie goed ? Volgende programma erop.......... totdat............. ! Juist !

Tazman : klopt, (patches), alleen dat geldt niet voor RA2, daar is al een jaar of twee geen ondersteuning / update meer voor. ;)

Heb je een recovery gedaan mbv de support cd JolandaC, wat dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Mocht het probleem zich blijven voordoen en je kunt NOLF of een andere software/driver niet de schuld geven, meld dit dan bij de support, dan kijken ze'm voor je na.

Voorwaarde voor deze controle is dat je zelf geen systeemwijzigingen hebt aangebracht sinds aankoop.

Wanneer de oplossing dan gevonden word en de oorzaak uiteindelijk niet bij jouw te wijten was,
heb je je pc gratis laten repareren.:)

PS.Ik heb mijn DVDspeler toen verzekerd op laten sturen, koste niet zoveel. Hoe/wat met zo'n grote kast zou ik ook niet weten.
Ow en zorg dat je niet vergeet je gevoelige bestandjes te wissen, zou triest zijn...

O.K. Bedankt voor jullie reacties.
Het gaat nu de hele dag al goed, nu ga ik morgen de spellen weer installeren, hopen dat het dan ook goed gaat.
Bedankt.
Jolanda

als je je een heel klein beetje kan inhouden, dan zou ik willen adviseren, 1 voor 1...................met tussenpauzes van een keer of 5 spelen alvorens de volgende...... ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan