ErikBooy007
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 24 mei 2007
Beste,
Twee dagen geleden heb ik maar eens een mailtje gestuurd naar KPN, omdat mijn internetverbinding niet zo snel is als hij zou moeten zijn.
Dit is de reactie die ik kreeg op mijn mail:
Dit is de snelheid die ik haal met speedtest (terwijl mijn verbinding verder helemaal nergens voor gebruikt wordt.
Kan iemand mij vertellen wat ik precies kan aanpassen n.a.v. de KPN-mail om m'n verbinding te tweaken?
Dus virusscanner (Eset NOD32 3.0)
Besturingssysteem (Windows 7 Ultimate 32-bit)
Er zijn verder geen geen apparaten actief in dit netwerk / op deze verbinding.
Twee dagen geleden heb ik maar eens een mailtje gestuurd naar KPN, omdat mijn internetverbinding niet zo snel is als hij zou moeten zijn.
Dit is de reactie die ik kreeg op mijn mail:
(MB is in dit geval mbit)Geachte heer Booij,
In uw e-mail van 8 februari vraagt u zich af of 10 MB onder de mogelijk te leveren snelheid niet te veel snelheidsverlies is.
De mate waarin er snelheidsverlies optreedt kan door veel factoren veroorzaakt worden. In uw geval (u spreekt van 10 MB onder het maximum van 30MB) is het verlies aan de hoge kant. Dit verlies zou veroorzaakt kunnen worden bijvoorbeeld door het gebruik en de instellingen van een virusscanner. Ook de instellingen van een firewall kunnen veroorzaken dat uw snelheid beperkt worden. Ook het besturingssysteem en een eventuele update daarvan kunnen snelheidsverlies veroorzaken.
Naast deze factoren kan het ook zijn dat er meerdere draadloze systemen werkzaam zijn op de zelfde frequentie/kanaal. Er zijn dus nog een bepaald aantal haken en ogen aan de snelheid die geleverd wordt. Deze haken en ogen leveren u ook een aantal mogelijkheden om de nu behaalde snelheid te optimaliseren.
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Dit is de snelheid die ik haal met speedtest (terwijl mijn verbinding verder helemaal nergens voor gebruikt wordt.
Kan iemand mij vertellen wat ik precies kan aanpassen n.a.v. de KPN-mail om m'n verbinding te tweaken?
Dus virusscanner (Eset NOD32 3.0)
Besturingssysteem (Windows 7 Ultimate 32-bit)
Er zijn verder geen geen apparaten actief in dit netwerk / op deze verbinding.