antwoorden uit een vragenlijst ordenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joost66

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2015
Zie het bijgevoegde excelbestand met een voorbeeld waarin op diverse vragen antwoorden moeten worden ingevuld. De antwoorden zijn 'standaard'' antwoorden die een kwalificatie geven van wat onderzocht is, nl voldoende, onvoldoende, onjuist enz.
Onder deze lijst met vragen wil ik per standaard antwoord de vragen gegroepeerd krijgen, zodat ik snel kan zien welke vragen zijn beantwoord met voldoende, welke met onvoldoende enz.

Wie kan mij vba code aangegeven, waarmee het gevraagde overzicht onderaan de vragenlijst kan worden gegenereerd.

Bijlagen

In mijn basisbestand staan de vragen niet zo strak in een tabel, waardoor ik er (volgens mij) geen draaitabel van kan maken.
Overigens kan ik het bestand niet openen. Komt dat wellicht doordat het nu een .xlsb bestand is geworden (terwijl het een xlsx was). Of moet ik de bijlage op een andere manier openen? Ik krijg nu foutmelding "the transfer attempted appeared to contain a data leak!"

Als de layout van jouw bestand niet overeenkomt met hetgeen je werkelijk hebt waarom plaats je het dan? Plaats svp een representatief voorbeeldje. Wat het probleem met het openen van mijn bestandje is weet ik niet.

Je geeft aan dat je drie mogelijkheden wil groeperen. (onjuist, voldoende en onvoldoende) in het voorbeeld staan in de groen gekleurde cellen Voldoende+, Onvoldoende en Nee. Alle samengevoegde cellen en zelfs tekstvakken waar zijn deze voor nodig? In de tab 'Kenmerken' staan nog weer andere dingen. Volgens mij is het allemaal wel simpel op te lossen maar dan moet je wel duidelijk zijn in de vraagstelling en met goede voorbeeldjes komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan