• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Anvullen tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo,

Als bijlage heb ik een voorbeeld bestandje toegevoegd.

Graag zou ik deze werkende krijgen zodat dat ik d.m.v. een userform via een aantal keuzes een waarde kan bepalen en deze dan automatisch invullen op blad Type cel D4. Hierna kan het userform afsluiten.

Bij voorbaat dank,

Malawi

Bijlagen

Code:
Sheets("Type").Range("D4").Value = TextBox1.Value

bedankt Jack,

Ik zit al vast een paar stappen daarvoor.

Boij het opstarten van de user form kan ik bij start mijn eerste keuze maken maar de andere velden worden hierop niet automatisch ingevuld.

Wat moet ik aanvullen in mijn programma code om dit te realiseren.

Bij voorbaat dank,

Ewald

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    Set tbValues = Worksheets("Type_INSTALLATIE").ListObjects(1)
    tbValues.ShowAutoFilter = False
    tbValues.ShowAutoFilter = True
    PopulateComboBox 1
    PopulateComboBox 2
    PopulateComboBox 3
    PopulateComboBox 4
    PopulateComboBox 5
End Sub

Jack

Nu worden de velden wel gevuld maar niet via autofilter.
Bij de keuze van combobox 1 blijt er een beperkte keuze over voor Combobox 2 en zo verder. Afhankelijk van de waarden in de velden blijft er uiteindelijk een resultaat over in het laatste veld.
tekst vak 1 moet dan automatisch op het voorbeeld worden weer gegeven en het userform weer sluiten.
De programmacode staat in VBA. Misschien is deze aan te passen zodat het wel werkt.

Ewald

Hoi malawi,
Wil je nu

Een keuze maken in combobox 1 en volgens de keuze een tweede keuze krijgt
Als vb Je kiest in ComboBox1 A dan krijg je in ComboBox 2 de keuze A1 of A2 enz
Kies je in ComboBox1 B dan krijg je in ComboBox2 de keuze B2 of B2 enz
enz

Ja klopt, ik wil een keuze maken in combobox 1 en volgens in combobox 3 4 en 5 een beperkte keuze kan worden gemaakt zodat er uiteindelijk 1 regel overblijft en hier het resultaat moet worden overgenomen op het voorblad.
zie ook tabblad TYPE_INSTALLATIE. Gelijk als ik de autofilter gebruik

Ewald

Hoi,
Nu is het duidelijk, ik werk een voorzetje uit

Iets in die richting?
Vbtje met honden is volledig uitgewerkt.

Bijlagen

Ja de werking is perfect, alleen ik ben gebonden aan een tabel met autofilter zoals aangegeven in mijn voorbeeld. Deze werkt echter niet zo perfect als jouw voorbeeld. Misschien dat je hier nog naar kan kijken en aanpassen. ik kom daar niet uit.

Al vast bedankt.

Ewqald

Kan je een iets meer representatief vbtje posten dan kijk er wel naar.

Malawi, in jouw voorbeeld vul je de eerste combo in.
waarom vul je de andere combo's niet ook in? dan kun je net als bij de autofilter overal selecteren.
en je kan de combo's ook zo instellen zodat ze meerdere keuzen accepteren . net als in de autofilter.
je kan na iedere wijziging in de combo's de autofilter bijstellen, en ook de combo's.
met jouw voorbeeldje is dat prima te doen.

Laatst bewerkt:
Hallo, het lijkt net of ik vba kennis heb maar dat heb ik niet. Ik probeer met goed knip en plakwerk een werkend iets te realiseren. zodat ik er mee kan werken. Dus in dit geval weet ik niet hoe ik verder moet. vandaar mijn vraag.

gr. Ewald

is het de bedoeling dat je er wat van leert?
of wil je gewoon een oplossing voor dit vraagstuk?

en, heb je wel eens een macro opgenomen?

Laatst bewerkt:
Sylvester,

Het is uiteraard de bedoeling om te leren. En ja macro's opnemen is geen probleem. maar in dit vraagstuk kom ik niet verder als het automatisch invullen van het eerste comboveld.

gr Ewald

stap voor stap:

wil je dat hij alleen het eerste combo veld vult of allemaal? (anders kun je alleen de eerste combo gebruiken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan