anwb routeplanner vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendrikbraaf

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb op mijn site de routeplanner op een aparte pagina staan.
Graag wil ik dat plaatje groter afbeelden. Kan dat en zo ja, hoe?

Je kunt je muiswieltje indrukken, en/of met tandwieletje scrollen bedoel je dat.

Klik

Hoi hendrikbraaf,
Brr, die inbouw-routeplanner van de ANWB blijkt een <iframe> te zijn...
Dat <iframe> heeft vaste maten en vaste lettergroottes, en de html en css ervan zit op de ANWB-site: daar kan je niet bij komen. :confused:
Omdat het iframe ook de koppeling heeft naar de database van de ANWB waar alle gegevens in zitten, kan je het ding niet nabouwen en groter maken. Want van buitenaf kan je niet in de ANWB-database komen. Het iframe kan dat wel omdat het al bij de ANWB op de site zit.

Erg jammer, want voor veel mensen zal het te klein of te gebruikersonvriendelijk zijn om in te vullen.
  • Ze zouden de code van het script zodanig moeten maken, dat je in de settings kunt aangeven welke maten je exact wilt hebben.
Want nu schiet de ANWB z'n doel voorbij.

Misschien biedt Google Maps een alternatief: daar zit ook een routeplanner bij; of die zich laat aanpassen, weet ik niet. Zou je eens kunnen kijken.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
@csshunter en @ hendrikbraaf. Het gaat wel met google maps. En het is nog eens groot ook. (je kunt hier in je eigen HTML code de grote aanpassen als deze op je website staat. Ik neem aan dat dit de bedoeling is hendrikbraaf) En je kunt ook vooraf je eigen bestemming opgeven en je html code ophalen van google maps. Erg handig zo'n hebbedingetje voor op de website. En ik zie ook nog zonder reclame. :D Laat eens weten wat werd. Vind je dit oke.

Klikje voorbeeld

Wederom dank voor het meedenken. Ik heb echter het idee dat google maps té uitgebreid is en ook nogal wat laadtijd vraagt. Overigens krijg ik zojuist bericht van de ANWB dat en groter formaat niet leverbaar is, met excuses voor het ongemak. Bij nader inzien toch maar even zien bij google maps. Waar vind ik daar ingang?

"Opdrachtgever" komt net binnen en wil niet weten van google. Toch bedankt voor alle moeite.

Oh dat is wel jammer. Je hebt gezien hoe makkelijk maps is. En zeer uitgebreid. Maar ja dan is het niet anders en graag gedaan. Trouwens wat minder van de ANWB. Je kunt wel linken en dan kom je hier uit. Is dat wat.

Dus hier en invullen http://route.anwb.nl/routeplanner/

Deze is wel groot, misschien kun je de opdrachtgever hiervan overtuigen. :(

Zou een mogelijkheid zijn, maar het gebruiksgemak in de miniplanner is natuurlijk groter.
En ja, dit is wel erg pover:

Geachte heer Vergunst,

Hartelijk dank voor uw mail over de routeplanner van de ANWB.
Het is helaas niet mogelijk om een ander formaat in te stellen voor de 'planner op uw site'. Onze excuses voor eventueel ongemak.

Met vriendelijke groet,

ANWB routeplanner

Mhh Oke, hier nog wat tips en trucs er zitten heel veel mooiere bij dan die van ANWB.

Klik. Beter kan ik niet. :rolleyes: Veel plezier ermee, groet Manamana.:)

Mijn "opdrachtgever" blijft bij zijn besluit: ANWB.
Nogmaals dank voor de moeite.
Vriendelijke groet,

Henk Vergunst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan