AOEII Werkt niet met Homeplug Sitecom?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb ik het goed als dit een apparaatje is om draadloos verbinding te maken met verschillende computers (maar niet om internetverbinding te maken/te delen)? Want in principe zou het dan wel mogelijk moeten zijn.

Ben je al in bezit van dit apparaat of ben je van plan dit aan te schaffen?

Overigens is het zo dat als je toch al beschikt over een draadloze kaart in beide computers/laptops dat je zoiets helemaal niet nodig hebt. Je kan dan een zogenaamde Ad Hoc verbinding aanleggen (van computer naar computer, geheel draadloos) en daarover spellen spelen. Dit heb ik zelf meerdere malen gedaan onder vista naar vista en ook vista naar xp (xp naar xp moet ook kunnen). Vandaar mijn vraag of je al in bezit bent van dit apparaat.

Michael

Ik ben al in het bezit van het apparaat. En ik heb zo'n schakelaar op mijn bureau staan waar een kabeltje van het Homeplugje naar de schakelaar loopt. Maar als ik probeer te spelen met mijn broer en we typen bijvoorbeeld onze IP's bij elkaar in ( eén van ons dan ) dan vind hij niks.

Ik ben al in het bezit van het apparaat. En ik heb zo'n schakelaar op mijn bureau staan waar een kabeltje van het Homeplugje naar de schakelaar loopt. Maar als ik probeer te spelen met mijn broer en we typen bijvoorbeeld onze IP's bij elkaar in ( eén van ons dan ) dan vind hij niks.

Kunnen jullie in dit geval wel elkaar zien met de gedeelde mappen? Mogelijk dat je firewall iets blokkeerd of dat je instellingen verkeerd staan zodat er geen verbinding gemaakt kan worden ;)

Edit: even snel gegoogled en der staat hier wat bij de problemen met de configuratie, misschien dat je dit kan proberen: http://www.sitecom.com/product_support_product.php?productid=623

Laatst bewerkt:
Probeer deze link anders eens:
http://www.sitecom.com/product_supp...=LN-511&productid=623&subgroupid=37&groupid=4

Mocht dat niet werken: op google.nl is het de 2de link (van de sitecom website) met als zoektermen "homeplug sitecom". Daar zie je je productomschrijving. Rechts zie je 'veelgestelde vragen' staan. Daar op klikken en daar staat een handleiding voor de configuratie.

Succes!!:thumb:

Dit zijn de enige die ik via die eerste link vind.

De internet verbinding functioneert op alle aangesloten PC's, maar er is geen contact tussen de aangesloten PC's onderling.

A Voor een netwerkverbinding tussen de PC's dient u windows te configureren.

Download de windows netwerk configuratie handleiding voor een stap voor stap uitleg.
Q Mijn oplossing staat er niet bij.

"De internet verbinding functioneert op alle aangesloten PC's, maar er is geen contact tussen de aangesloten PC's onderling."

Het probleem is toch dat de pc's elkaar niet zien en er dus geen contact is tussen de 2 pc's? Anders heb ik je vraag niet goed begrepen hoor.

En daar heb je een handleiding staan die je kan downloaden door op die link te klikken bij het antwoord ;)

Dit zijn de enige die ik via die eerste link vind.

De internet verbinding functioneert op alle aangesloten PC's, maar er is geen contact tussen de aangesloten PC's onderling.

A Voor een netwerkverbinding tussen de PC's dient u windows te configureren.

Download de windows netwerk configuratie handleiding voor een stap voor stap uitleg.
Q Mijn oplossing staat er niet bij.

Hoe werkt dat progje? Als ik hem open moet ik iets unzippen?

Nee ik snap het al bedankt ;). Zitten hier risico's aan vast?

Ik denk dat de risico's wel minimaal zullen zijn denk ik zo :P Mijn virusscanner gaf geen foutmelding (eset scanner) en er kan niet veel mis zijn met een word document he ;) :P

Succes met proberen! Ik kan je namelijk niet verder helpen met dingen instellen, dat zal je echt zelf moeten doen aan de hand van de handleiding.

Mvg,

Michael

Kunnen je me even helpen met dat document dan verschaf ik jou alle info.

Ik loop namelijk al meteen vast hij zegt zo van dat ik iets moet configureren ok. Dan ga ik dus naar Windows XP. En start - netwerklocaties daar staat alleen iets van MSN helemaal niet van die pictogrammen.

Laatst bewerkt:
Als ik ben bij eigenschappen van TCP Protocol loop ik vast.

Ik kan kiezen dus IP Adres laten toewijzen. Volgende IP Adres gebruiken. Nou staat hij dus al gewoon op IP Adres laten toewijzen. En dan zegt hij vul het volgende IP Nummer in maar ik kan niks invullen omdat ie op IP Adres toewijzen staat?

Als ik ben bij eigenschappen van TCP Protocol loop ik vast.

Ik kan kiezen dus IP Adres laten toewijzen. Volgende IP Adres gebruiken. Nou staat hij dus al gewoon op IP Adres laten toewijzen. En dan zegt hij vul het volgende IP Nummer in maar ik kan niks invullen omdat ie op IP Adres toewijzen staat?

Dat klopt, zolang het bolletje op automatisch laten toewijzen staat kan je deze niet handmatig invoeren. Je zal het bolletje dus naar onder moeten plaatsen om vervolgens je handmatige IP-adres in te vullen ;)

Je bent niet al te gedurfd wat computers betreft zeker?

Nee ben pas 15 hé :p.

Ok ik dus precies volgens dat ding gedaan lag me internet eruit maar weer snel op IP Adres toewijzen geklikt.

Nee ben pas 15 hé :p.

Ok ik dus precies volgens dat ding gedaan lag me internet eruit maar weer snel op IP Adres toewijzen geklikt.

Ach, ik heb het ook met vallen en op staan geleerd (met mijn nu 20 jaren). Maargoed, het gaat er dus voornamelijk om dat je bijvoorbeeld het bestanden delen kan inschakelen. Want wanneer dat kan, moeten de computers elkaar ook kunnen zien in het spel.

Is dit niet het geval; dan zal je echt naar de firewall en/of virusscanner moeten kijken of dat deze dit niet blokkeerd.

Dus wat moet ik nu doen? Alleen die stappen volgen van bestanden delen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan