aol personen toevoegen in msn messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperZeiler

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2002
Hi

Is er software waarmee ik AOL mensen kan toevoegen in mij msn en dan ook nog mee kan chatten?

Thx

Nee gaat niet lukken. MSN Messenger ondersteunt voor contactpersonen alleen ".ctt"-bestanden. Verder gaat ongeveer alle informatie via de servers en kan je alleen mensen toevoegen die een adres hebben dat bij Hotmail is geregistreerd.

rve123 zei:
... kan je alleen mensen toevoegen die een adres hebben dat bij Hotmail is geregistreerd.

Dat is niet helemaal waar: mijn MSN adres eindigt op @xs4all.nl, en dat heeft niks met hotmail te maken kan ik je verzekeren.

IgniteIddo zei:
Dat is niet helemaal waar: mijn MSN adres eindigt op @xs4all.nl, en dat heeft niks met hotmail te maken kan ik je verzekeren.
Lees mijn stukje nog is goed:)

Jij hebt jou bestaande e-mailadres (die van xs4all) geregistreerd bij Hotmail;)

O jee, nu ga ik me heel erg betweterig voelen, maar MSN is niet hetzelfde Hotmail. Hotmail is een onderdeel van MSN. Het heet daarom ook MSN messenger en niet hotmail messenger.
En nu stop ik er mee. ;)

IgniteIddo zei:
O jee, nu ga ik me heel erg betweterig voelen, maar MSN is niet hetzelfde Hotmail. Hotmail is een onderdeel van MSN. Het heet daarom ook MSN messenger en niet hotmail messenger.
En nu stop ik er mee. ;)
Klopt niet helemaal. MSN en Hotmail zijn allebij onderdeel van Microsoft Passport Network en dat is weer onderdeel van Microsoft.

Voordat je aan kan melden moet je een e-mailadres hebben dat is geregistreerd bij "officieel" Passport.net. Dit kan echter ook via Hotmail.com (vandaar dat ik net zei via Hotmail).

Zolang het adres niet is geregistreerd bij Passport.net kan je niet aanmelden bij MSN Messenger. Bij Hotmail.com ook niet, maar dat kan alleen met Hotmail-accounts.

Maar ik moet er wel bijzeggen dat het allemaal een beetje "raar" is. Het inloggen van Hotmail gaat via Passport.net, maar ook MSN Messenger gaat via de servers van Passport.net.

Het was makkelijker geweest als alles via Passport.net ging....

Je kun wel een programma als bijvoorbeeld Trillian gebruiken.
Dit progamma laat je meerdere messengers tegelijk gebruiken.
Je hoeft dan niet meer alle messengers op te starten maar bediend alles vanuit één programma.
Misschien een idee? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan