Aomei Opstart CD op USB-disk, hoe te gebruiken?

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Ik ga Aomei een opstart-cd laten maken van een traag lopende laptop.
Dit is een iso-bestand.
Dit met de bedoeling de oorspronkelijke HD uit de laptop te verwijderen, er een andere HD in te plaatsen, en de iso daarop te installeren.
Mijn vraag!
Ik start dan de laptop op, en dan? Hoe kan ik de iso hierop installeren?

Je kunt geen ISO installeren, een ISO is een image, je kunt met Rufus een bootable USB stick freubelen of met IMGBURN een cd/dvd maar dat is vrij ouderwets.

Wat je nu met Aomei wilt? welke prog wil je dan van Aomei gebruiken?

En een traag lopende laptop controleer je eerst met Whysoslow.

Dit met de bedoeling de oorspronkelijke HD uit de laptop te verwijderen, er een andere HD in te plaatsen.
Dan moet je volgens mij de HD die erin zit klonen naar de nieuwe. Dan vervang je de oude HD.

Met Aomei Backupper of andere software maak je een Systeem Kloon.
Kloon of migreer uw systeem naar SSD of andere disk.

Ik heb ondertussen "Bootracer" geïnstalleerd, deze wijst een opstart van 271 seconden aan.
Van WhySoSlow heb ik een rapport ingevoegd. De eindconclusie ervan is dat de computer in orde is, voor zover ik er iets van begrijp.

Sorry, WhySoSlow heeft een htm geproduceerd, deze kan ik echter niet bijvoegen!
Daarom een tekst bestandje.

Hieronder heb ik de htm kunnen plaatsen.
Ik had een probleempje met mijn computer!

Grote pech!
Ik kan de htm downloaden, totdat ik op de knop "Plaats reactie" druk.
Dan verdwijnt hij!
Rarara

Bijlagen

Gaat het hier om dezelfde laptop? Zo ja, waarom maak je de andere topic dan niet af en reageer je daar niet meer? Zo kun je niet echt goed helpen en de problemen oplossen?

Schakel zo veel mogelijk programma's uit die opstarten. Wat is het merk en type laptop? Geef ook systeeminformatie!

Ik heb de ReadyBoost geprobeerd, maar werkt niet.

Bijlagen

• ReadyBoost.png
    ReadyBoost.png
    142,1 KB · Weergaven: 7
Dat is een functie van voor de eerste Wereldoorlog!;)
In de link van LP staat tig opties en jij pikt net die ene die niet werkt.
Hier staat een hele waslijst die je kunt uitvoeren en geef aan welke je hebt uitgevoerd. Waar is jouw resultaat van CrystalDiskInfo!

Ik heb alleen maar de raad van iemand opgevolgd hoor.
Dat is het nadeel van er niets van te kennen hé?
Daarom zit ik hier op het forum.
Van die 'Hele waslijst' had ik toevallig al een groot deel afgehandeld, zonder succes.
Vandaag pleeg ik een telefoontje naar de eigenaar om te vragen of ik een SSD mag in steken.

Bijlagen

Van die 'Hele waslijst' had ik toevallig al een groot deel afgehandeld, zonder succes.
Dat wist ik niet.

Ik kan niet uit het document concluderen of de gezondheid goed is.
Maar een SSD lijkt mij een goede zaak.

Ja, mooi. Nog niet goed wakker geweest.

Die status zegt helaas niet alles. Had er laatst ook eentje die minsten 15 minuten nodig had om op te starten. Alle disk checks en andere zaken leken in orde.

Uiteindelijke een kloon gemaakt naar een nieuwe SSD en systeem loopt weer als een zonnetje.

Dus niet te moeilijk maken en een kloon maken. In het geval van een SSD leveren de fabrikanten meestal ook een hiervoor geschikte tool mee.

Het werkt op volle snelheid!
Ik heb een SSD mogen aankopen. Een kloon van de HD gemaakt.
Hij werkt tegen 100 per uur.
Dank aan allen die heben mee gedacht!

Terug
Bovenaan Onderaan