Laptop start héél traag op

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Gisteren heb ik iemand moeten helpen met haar computer.
Als ik die opstartte, duurde het zeker een 15-tal minuten voordat er een normaal scherm verscheen.
Het activeren van de CCleaner duurde nog eens een 15 à 20 minuten.
De persoon in kwestie had wel dringend de computer nodig. Maar volgende week mag ik hem een paar dagen lenen om de mankementen eruit te halen.
Het is een HP, hoe oud die is weet ik nog niet. Ik schat toch minimaal een 10-tal jaar oud.
Ik ben aan het overwegen, om volgende week, de harddisk te kopiëren naar een externe schijf, en de kopie terug te zetten naar een harddisk die ik hier nog heb liggen.
Zou dit een goede denkrichting zijn?

Je kunt vanalles bedenken, maar zonder eerst een oorzaak van de traagheid te achterhalen heeft dat weinig zin.

Tip. Zaken als dringend, belangrijk e.d. gaan niet zo goed samen met "ik heb nu geen tijd", "mag niks kosten" en "backup!, wat is dat?"

Je kunt vanalles bedenken, maar zonder eerst een oorzaak van de traagheid te achterhalen heeft dat weinig zin.

,
Ik tracht enkel maar op voorhand iets te bedenken hoor!
Die dame is 85 jaar oud, dus haast is er niet echt bij.

Idd. eerst achterhalen waarom, tool eventueel gebruiken maar ook in taakbeheer kijken kan helpen zo ook in de eventvwr.

Bedankt voor deze tip!
Alweer bijgeleerd.

Gezondheid schijven
Controleer de gezondheid van schijven en een solid-state drive (SSD)

Ga naar de website https://crystalmark.info. Download en Installeer CrystalDiskInfo. Voer het programma uit, kies de juiste schijf en kijk of er Goed 100% bij staat.

Terug
Bovenaan Onderaan