van.beurten
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 sep 2000
Is het mogelijk om AP div's te tekenen (in te voegen) met afgeronde hoeken?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1) CSS4 ligt nog ver in de toekomst (als er al plannen voor zijn), waar jij het over hebt is CSS3, en zelfs dat is nog niet helemaal af.Met CSS4 is het mogelijk helaas ondersteunen sommige browsers dit nog niet. (Internet Explorer en Opera ondersteunen het niet.) Ik verwacht dat IE en Opera binnenkort ook CSS4 gaan toepassen, maar hier wacht ik al +- een half jaar op, tevergeefs.
Zie http://www.css3.info/preview/rounded-border/ als u het wilt testen (gebruiken) voor andere browsers
Antwoord: ja, dat is mogelijk bij alle div's (met AP / Absulute Position, of zonder AP).Is het mogelijk om AP div's te tekenen (in te voegen) met afgeronde hoeken?
Met nummertje twee heb je wel alles zelf in de hand maar het betekent ook een behoorlijke bak extra CSS en HTML. Je kunt ook pure CSS gebruiken met CSS3 Pie voor de arme IE gebruikers. (de reden dat ik dit in mijn eerdere post niet genoemd heb is dat ik er toen nog niet van wist.) Goed, het werkt niet als de bezoeker javascript uit heeft staan, maar een site met rechte hoeken werkt net zo goed als een site met ronde hoeken.Antwoord:
Nummer 2 vind ik het handigste, dan heb je alles zelf in de hand. Zie:
- Met css3, maar daar doen voorlopig niet alle browsers aan mee (zie boven).
- Met een klein image waar de hoeken in zitten, plus wat css om ze op hun goede plaats te krijgen.
- Met een javascript-oplossing.
Hé, dat is interessant: die kende ik nog niet. Deze nieuwe truc is ook pas sinds 11 juli 2010 in omloop (als bèta-versie), zag ik.Je kunt ook pure CSS gebruiken met CSS3 Pie voor de arme IE gebruikers.
... pure CSS ... het werkt niet als de bezoeker javascript uit heeft staan ...
Wel voor mensen die Opera, Chrome, Firefox (en afgeleiden) of Safari gebruiken
- In elk geval geen 100% pure css-oplossing
,
Eerste opmerking. De PIE.htc blijkt een bestand van 27kB, en voordat je zoveel bij elkaar gesprokkeld hebt aan extra CSS en html, moet je waarschijnlijk wel heel veel ronde hoeken-boxjes op je pagina hebben staan. Het is natuurlijk wel makkelijker, als CSS3 + PIE het voor je doen. Of een ander automaatje. *)Met nummertje twee heb je wel alles zelf in de hand maar het betekent ook een behoorlijke bak extra CSS en HTML.
Logisch, FF 3.5 ondersteunt gradient helemaal niet, voor zover ik weet, en het .htc bestand past het alleen maar toe voor IE.
- ... doet het deels in Firefox3.5 > het kleurverloop (gradient) in het groengele demo-blokje wordt niet getoond (verkleind screenshot FF),
Klik eens op m'n sigjeDan zal er een eigen fabrikaat demo-pagina gemaakt moeten worden met de gedownloade PIE-ingrediënten.
Wie 'm het eerst heeft, mag zich melden!![]()
Klopt als een zwerende vinger!Logisch, FF 3.5 ondersteunt gradient helemaal niet
wat heb je gebruikt om het in de drie verschillende IE's te testen?
Die snap ik niet. Je sigje gaat naar ExtendOpera, en daar zit toch geen PIE-demo bij? Of mis ik iets?... eigen fabrikaat demo-pagina met de gedownloade PIE-ingrediënten ...
Klik eens op m'n sigje![]()
Er zit geen demo bij, maar de site zelf gebruikt, sinds gisteravond, wel CSS3 PIE.Die snap ik niet. Je sigje gaat naar ExtendOpera, en daar zit toch geen PIE-demo bij? Of mis ik iets?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.