apache installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbd4499

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2009
Heeft iemand apache (meest recente versie) draaien en zo ja hoe ben je te werk gegaan?

Ik heb hem wel aan het draaien maar als ik naar een bepaalde directory ga dan moet ik erachter /index.php zetten terwijl dat normaliter niet nodig is.

Je moet de optie index.php waarschijnlijk nog toevoegen aan je configuratie.

In httpd.conf (open met kladblok/vi ofzo) zoek je naar DirectoryIndex en daar vul je de regel aan.

[EDIT]Het kan nodig zijn dat je de server daarna moet herstarten[/EDIT]

dank je voor je snelle reactie. Er staat:

#
# DirectoryIndex: sets the file that Apache will serve if a directory
# is requested.
#
<IfModule dir_module>
DirectoryIndex index.html
</IfModule>

dient index.html index.php te worden?

Niet noodzakelijk: Die regel is een door spaties gescheiden lijst van de volgorde waarin files als standaard worden weergegeven, als je bvb volgende config hebt
Code:
DirectoryIndex index.html index.htm index.php
Dan zal er eerst gekeken worden of index.html bestaat, zoja dan wordt die getoond, anders wordt gezocht naar index.htm en dan pas naar index.php

Om er dus voor te zorgen dat er eerst naar de php-file gezocht wordt, kan je die gewoon vooraan de lijst zetten, zoals dit:
Code:
DirectoryIndex index.php index.html index.htm

Team Apache

Hallo allemaal,

Ik heb een tijd de game Team Apache. Ik heb een jaar geleden het weer van mijn pc gehaald en wilde het dit jaar weer installeren maar dit lukte niet meer. Ik weet niet of jullie hier over de zelfde game praten maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. De game is dus Team Apache van Simis/Mindscape.

Ik krijg de volgende foutmelding: 16-bits Window-subsystem
system\CurrentControleset\controle\VirtualDeviceDriver. De notatie van virtual stuurprogramma in het register is ongeldig. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Alvast bedankt

Groeten van Ronald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan