tombalfoort
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 sep 2006
Hallo,
Ik draai een eigen server waar alles goed op gaat. Op een ding na. De Rewrite werkt niet lekker. Ik heb een wordpress site waar hij wel op werkt. Maar ook een site waar hij niet op wilt werken. Ik snap niet wat ik fout doe. Zie hier onder mijn bestanden + uitleg.
1. Het volgende bestand gemaakt in /etc/apache2/sites-available/site2 en ziet er zo uit:
2. Daarna de site in apache geactiveerd met
3. Daarna checkte ik of de mod_rewrite aan stond d.m.v.
De reactie die ik terug krijg van Apache:
4. Daarna heb ik een .htaccess gemaakt in /var/www/site2/.htaccess met de volgende inhoud
5. Daarna heb ik de configuratie van apache herladen
6. Ik blijf nu maar de melding 'Not Found' ontvangen. Ik snap niet wat ik fout doe.
In de configuratie staat namelijk AllowOverride All goed en ook de module is actief.
Voor de zekerheid heb ik apache helemaal herstart maar ook dit helpt niet. Ik kijk denk ik ergens over heen.
Ik draai een eigen server waar alles goed op gaat. Op een ding na. De Rewrite werkt niet lekker. Ik heb een wordpress site waar hij wel op werkt. Maar ook een site waar hij niet op wilt werken. Ik snap niet wat ik fout doe. Zie hier onder mijn bestanden + uitleg.
1. Het volgende bestand gemaakt in /etc/apache2/sites-available/site2 en ziet er zo uit:
Code:
<VirtualHost *:80>
ServerAdmin webmaster@localhost
DocumentRoot /var/www/site2/
Servername xxxxxxxxxx
ServerAlias xxxxxxxxxx
<Directory />
Options FollowSymLinks
AllowOverride None
</Directory>
<Directory /var/www/site2/>
Options -Indexes FollowSymLinks MultiViews
AllowOverride All
Order allow,deny
allow from all
</Directory>
ScriptAlias /cgi-bin/ /usr/lib/cgi-bin/
<Directory "/usr/lib/cgi-bin">
AllowOverride None
Options +ExecCGI -MultiViews +SymLinksIfOwnerMatch
Order allow,deny
Allow from all
</Directory>
ErrorLog ${APACHE_LOG_DIR}/error.log
# Possible values include: debug, info, notice, warn, error, crit,
# alert, emerg.
LogLevel warn
CustomLog ${APACHE_LOG_DIR}/access.log combined
</VirtualHost>
2. Daarna de site in apache geactiveerd met
Code:
sudo a2ensite site2
3. Daarna checkte ik of de mod_rewrite aan stond d.m.v.
Code:
a2enmod rewrite
De reactie die ik terug krijg van Apache:
Code:
Module rewrite already enabled
4. Daarna heb ik een .htaccess gemaakt in /var/www/site2/.htaccess met de volgende inhoud
Code:
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^([^\.]+)$ $1.php [NC,L]
5. Daarna heb ik de configuratie van apache herladen
Code:
service apache2 reload
6. Ik blijf nu maar de melding 'Not Found' ontvangen. Ik snap niet wat ik fout doe.
In de configuratie staat namelijk AllowOverride All goed en ook de module is actief.
Voor de zekerheid heb ik apache helemaal herstart maar ook dit helpt niet. Ik kijk denk ik ergens over heen.