Apache & Wanadoo livebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

remko277

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Berichten
13
Wie ow wie kan mij helpen???

Deze vraag komt op dit forum al wel een paar keer voor, maar de oplossing heb ik in de antwoorden nog niet gevonden en ik snap er helemaal niks meer van :(

Ik heb een eigen webserver (Apache) daaien. (althans dat is de bedoeling dat ie weer gaat werken) Hij heeft het altijd gedaan bij mij vorige provider, maar nu zit ik achter de livebox van wanadoo en nu werkt het dus niet meer.
Nu heb ik overal al gelezen dat je poort 80 open moet zetten en dat heb ik volgens mij al gedaan. Zie onderstaande foto.

server.jpg


Maar nog steeds kan niemand van buitenaf op deze server komen. Alleen lokaal werkt hij.
Wie weet waar het probleem zit???
Maakt het misschien iets uit of ik de eerste of tweede aansluiting op de livebox gebruik? (Heb de tweede)


Groeten Remko
 
Laatst bewerkt:
Ik ken Livebox niet maar 1 ding weet ik wel.....
Je hebt nu onder geopende poorten van de firewall 80 tot en met 8080 opengezet. Dat zijn er 8000 te veel. Gelukkig staat er geen puntje bij selecteer.
8080 veranderen in 80. Nu twijfel ik altijd of je dan 81 neer moet zetten of 80 als ze het over tot hebben.
Probeer dus eerst 80 in te vullen op de plek van 8080.

Klopt dat ip nummer wel? 192.168.6.10?

En vergeet niet selecteer aan te klikken.

Met dat onderste weet ik geen raad.

Is het de bedoeling dat mensen jou van buitenaf bereiken?
Dan zou je ja moeten invullen.
Openbare poort is aan de internetkant dat zou dan ook 80 moeten zijn.

Probeer dat eens uit.
Al die dingen zijn weer verschillend.

Als het niet werkt meteen het stipje weer weghalen en wachten op iemand die meer van deze firewall afweet.
Beroerder dan het was kan het nu niet zijn :D
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dat 192---- nr is een nr aan jouw kant van de lifebox. Aan de buitenkant zou jouw echte ip moeten staan. 3/4 van de wereld werkt n.l. met die nummers 192.168 enz.
 
Ik was op je site. Vervolgens werd ik doorgelinkt naar 192.168.6 enz. Daar liep het spaak.

Heb je trouwens DEZE handleiding van de livebox?
 
Daar zit het probleem dus, maar hoe vind ik nu het juiste ip adres?
 
Adres moet kloppen, want op mijn pc en op de pc beneden werkt het perfect. Of moet ik het ip adres van de modem als link gebruiken, en dat die modem dan al het inkomend verkeer doorzend naar mijn ip adres?

Verkeer op jouw site wordt doorgelinkt naar je echt IP nummer. Daar komt het aan (ik dacht bij de livebox) en daar verandert deze het nummer in 192-------.
 
Ja die handleiding heb ik.. why?
Staat die handleiding er niet voor jou dan wel voor iemand anders :)
 
Dat ip is dus van mijn modem ja... Als ik dat intyp in de adres balk dan kom ik in het configuratie menu van de modem.
Zal ik dat eens in mijn link zetten dan, en kijken of het werkt?
 
Niet van je modem. Van jou :D
Morgen een ander modem heb je nog hetzelfde nummer.
Ja probeer het, kan nog net.
Ga echt 10 voor 3 slapen.
 
heb het al veranderd, check de link van mijn reisverslag nu eens, werkt niet???????????? Argggg
Ik dank u zeer voor deze moeite in elk geval
 
Zat ik nu op de server?
 
Laatst bewerkt:
?? Was dat een Yes van hij doet het? Dan snap ik het toch echt nog maar half, ik moet een gebruikersnaam + wachtwoord intypen als ik hem nu benader...
 
Als het goed is zie je een fullscreen weergave van mijn reis door amerika waar je op elk bolletje kan klikken voor een verslag. (resolutie 1024bij 768)
 
Als ik op die wereldbol kijk. Waar zit ik dan?
Op je server?
 
Ja, dat zag ik, met al die gele puntjes met een nummer er in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan