Apart netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

js2010

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2010
Beste Helpers,

Ik had een vraag,

Allereerst zal ik de huidige sitatie uitleggen

Wij hebben een windows sbs 2003 domein server met een dhcp role in deze dhcp server mogen wij maar 5 computers toevoegen ivm licentie. Er zitten nu 5 computers in deze dhcp

Nu was mijn vraag

Alleen de computers die verbonden zijn met het domein dus ook een plaats inemen in de dhcp server kunnen de netwerk shares zien wij hebben een draadloze router die losstaat van de dhcp en domein server waardoor deze wireless computers de netwerk shares niet zien.

Nu was mijn vraag is het mogelijk om een draadloze router te maken die er voor zorgt dat de workstations die ermee verbonden zijn wel de netwerk shares zien maar geen plaats inpikken op de dhcp server

Alvast bedankt

Jordy

Is dit misschien een mogelijkheid?

Als ik de desbetreffende client een vast ip adres geef maar wel met de gateway en dhcp gegevens van de server
komt deze dan niet in de DHCP list van de domein/dhcp server?

Edit: ik heb eens de situatie grondig onder de loep genomen en ik denk dat het volgende de oplossing is ik wil daar wel graag bevestiging van ivm ik niet zomaar kan gaan experimenteren

Een wireless router als een bridge instellen en de lan poort (niet WAN) een vast ip adres geven buiten de dhcp range van de dhcp van het domein server.

Daarna op de wireless router dhcp uitschakelen en op de betreffende client een vast ip adres instellen bijv de wireless router heb ik een ip adres gegeven van 192.168.1.300 en de wireless client geeft ik het vast ipadres van 192.168.1.301 en zo verder

Is dit de oplossing?

Jordy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan