• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aparte berekening voor cel in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

philippe 1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2005
apparte calculatie van een cel

Hallo,

Ik maak calculaties van projecten in excel, waarbij mijn eerste tabblad mijn berekening is en de rest van de tabbladen zijn prijslijsten van de verschillende producten.
Maar voor bijvoorbeeld meubilair in een project had ik graag in mijn berekeningstabblad maar 1 post zien staan. Zodanig dat als ik op deze cel kom een ander (pop-up) venster komt met een lijst van al het meubilair en waarbij dat ik dan de verschillende benodigde aantallen kan invullen. Deze aantal zouden dan moeten verrekend worden met de prijs zodat ik in mijn berekeningsblad slechts 1 eindbedrag zie staan. Maar ik wil dat pop-up venster nadien wel terug kunnen opvragen om de aantal na te kijken of te veranderen.

Kan iemand mij hierbij helpen ???

Hartelijk Dank,

Philippe

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je dan met een userform moet gaan werken dat je vanuit de cel oproept. De gegevens die je in het userform invult (en later terug wilt zien) sla je dan op in een ander (eventueel verborgen) werkblad waar ook alle berekeningen e.d. uitgevoerd worden.
Het userform zou je met een kleine knop in de cel op kunnen vragen.
Het eindbedrag kun je met een gewone formule overnemen uit het (verborgen) blad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan