aparte router voor draadloos netwerk en draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

IEkiller

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
hallo allemaal

Ik heb een vraag in verband met mijn draadloos netwerk.
Ik heb namelijk een Linksys WAG200G router (dit is de informatie van linksys zelf) voor mijn draadloos internet voor alle computers in huis (er is geen enkele computer rechtstreeks op de router aangesloten). Via deze router heb ik ook een netwerkje gemaakt met alle computers in huis, om bijvoorbeeld iets te versturen naar de printer. Dit vertraagt wel al eens als het een groot printbestand is en daarom zou ik mijn draadloos netwerk via een andere router willen laten werken dan mijn draadloos internet.
De router die ik zou willen gebruiken voor mijn draadloos netwerk is een Philips SNA6600/18.
Die heb ik nu al aangesloten bij mijn eigen computer met een lan-kabeltje.
Dit werkt perfect. De computer heeft verbinding met de router. Met dit op zich ben ik natuurlijk niks, dus zou ik draadloos verbinding willen maken met de andere computer in huis. (die een draadloze ontvanger heeft uiteraard). Beide computers hebben Windows XP.

Alvast bedankt voor de hulp.

Met dit op zich ben ik natuurlijk niks, dus zou ik draadloos verbinding willen maken met de andere computer in huis. (die een draadloze ontvanger heeft uiteraard). Beide computers hebben Windows XP

Je moet omgekeerd te werk gaan. Laat de andere computer zoeken op bechikbare netwerken. Als hij de Philips router ziet, laat hem dan daarmee verbinding maken.
Beide PC's kunnen dan via de router met elkaar praten.

Let op!!!! Als je dat doet ben je dus wel je andere draadloze verbinding kwijt!
Je kunt dus niet tegelijkertijd werken. Enne het zal ook niet erg veel sneller werken. Het blijft tenslotte draadloos en dat heeft nou een keer zijn beperkingen.

Wil je sneller bestanden printen dan zul je toch echt met een draadje moeten gaan werken. Of via je elektriciteitsnet, maar dat is nog steeds niet zo snel als een draadje.

Is er ook echt geen manier om met meerdere draadloze netwerken tegelijk verbonden te zijn?
Om met een draadje te werken is dit nogal moeilijk, omdat de computers nogal verspreid liggen over het huis:D

Niet via 1 adapter per computer en dan nog al stop je er twee in, dan nog zal het heel lastig zijn om werkend te krijgen. En het levert je geen snelheidswinst op.

Ik zit er een beetje verveeld mee dat ik dan niets nuttigs meer kan doen met de router.
Zou ik op de een of andere manier deze Philips router als ontvanger kunnen gebruiken om het signaal van die andere router te ontvangen op mijn computer?

Dat kan maar de router moet dan wel bridge mode ondersteunen.
In feite ga je de router dan als een range extender gebruiken.

Kunt u mij uitleggen hoe ik kan nagaan of de router bridge mode ondersteunt en zo ja, hoe ik het dan voor elkaar moet krijgen om de router als ontvanger te gebruiken?

Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan