apg

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudd

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2001
Berichten
351
hallo waar voor dient eigelijk apg op een video kaart voor.
ruud
 
Bedoel je niet:

AGP
(Accelerated Graphics Port)

Een standaard voor het snel kopiëren van textuurbestanden van het interne naar het beeldschermgeheugen. Om AGP te gebruiken dient u te beschikken over een moederbord met een AGP-bus en natuurlijk over een grafische kaart die dit systeem ondersteunt. De AGP-bus onderscheidt zich op enkele punten van de traditionele PCI-bus. AGP werkt op een kloksnelheid van 66 MHz tegenover 33 MHz voor PCI. AGP kent een maximale doorvoersnelheid van 533 Mbps tegenover 132 Mbps voor PCI. Tot slot wordt AGP uitsluitend gebruikt voor grafische data en hoeft de bus dus niet te worden gedeeld met andere apparaten

agp.jpg

AGP-slot (bruin) op een moederbord.

Bron: www.computerwoorden.nl
 
Je bedoelt waarschijnlijk AGP (Advanced Graphics Port). Dit is een type slot waar de kaart in is geplaatst op het moederbord. Je hebt ook pci kaarten en (op oude moederborden) isa kaarten. In elk slot kan je een kaart plaatsen. Er zijn bijvoorbeeld ook pci videokaarten. Pci kaarten zitten samen op dezelfde bus, wat min of meer wil zeggen dat de snelheid over die bus wordt gedeeld door alle kaarten die in de pci sloten zitten. Het voordeel van de AGP videokaart boven de pci videokaart is, dat de AGP kaart een eigen bus heeft en dus zijn snelheid niet hoeft te delen met andere kaarten.
 
ja bdoelde AGP maar het is nu duidelijk,bedankt voor de uitleg.
ruud
 
2364_0.jpg

dit is mijn moeder kaart de videokaart zit in het oranje slot.
Is dit dan agp.
ruud
 
ok maar als ik dan naar eigenschappen van de kaart ga en zet de agp hoger staat nu op nul.
En dan moet ik opnieuw op starten maar daar naar staat ie weer gewoon op nul.
videokaart is een 128 mb Ati radeon 9250
ruud
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan